Avatar billede shawnoliver Nybegynder
10. juli 2005 - 10:55 Der er 5 kommentarer

Nyt motherboard - problemer med windows

Jeg har købt et nyt motherboard og har sat nogle stykker i maskiner uden problemer. Og umiddelbart heller ikke her.

Men men når jeg vælger min styresystem i min bootmenu begynder den at starte op som den plejer. Men pludselig kommer der en blå skærm som jeg ikke kan nå at se og maskinen starter forfra.

Jeg har prøvet at starte op i fejlsikret tilstand og der kan jeg se at den går død i en fil der hedder d347bus.sys hvilken efter mit skøn kunne have noget at gøre med at det gamle Motherboard var ca 3 år gammel og havde en anden bus teknologi..

findes der en måde at omgå dette problem uden at skulle reinstallere windows og dermed skulle reinstallere alle programmer m.m
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2005 - 10:59 #1
Nyt motherboard = formatter disk og installer påny.

Har du data du ikke vil miste kan du prøve en repair: http://www.serverguider.dk/artikler_101.html

Tag backup af det du ikke vil miste, derefter formatterer du og reinstallerer windows, da en repair på nyt bundkort ikke vil køre helt perfekt.
Avatar billede shawnoliver Nybegynder
10. juli 2005 - 10:59 #2
Det nye er et Asus P4S800-MX SE det gamle var et P4 med en 400 bus og sdram
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2005 - 11:05 #3
Jep. Du skal stadigvæk gøre som jeg skriver :)
Avatar billede peet49 Nybegynder
10. juli 2005 - 11:10 #4
I de fleste tilfælde, er en repair nok, men en format giver da en 100% ren maskine.
Avatar billede johnstigers Seniormester
10. juli 2005 - 11:11 #5
Ja han kan få den op at køre, men eftersom der ligger driver-rester tilbage fra det gamle system kan systemet til tider opføre sig uheldigt.