Avatar billede hreiff Nybegynder
09. juli 2005 - 15:52 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

ASUS A7V133 opstartsproblemer

Prøver at bikse en  PC sammen med et ASUS A7V133 og en Athlon1000 sammen, men kommer ikke langt. Uden ram i, får jeg konstante lange bip (missing ram), men når jeg så sætter et ram modul i, kommer der kun et enkelt langt bip, og så går den på stand by (blæserne stopper mv.) Rammen er som den skal være; 3.3V PC133 unbuffered 168pin SDRAM, og den virker i en anden PC.
Der er ingen beskrivelse af et enkelt langt bip+stop i manualen. Kan det være defekt ram (er ASUS mere kritiske end andre), eller er motherboarded defekt? Nogen gode forslag ??
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
09. juli 2005 - 16:09 #1
kan ikke få adgang til manualen på deres hjemmeside.
Nogle asus MB'er vi have rammodulet til at sidde i B1 istedet for A1 (3 kolonne)
Forsøg evt. at starte med ram i de forskellige slots
Avatar billede hreiff Nybegynder
10. juli 2005 - 19:28 #2
Har prøvet med ram-modul i alle 3 slots. Ingen forskel.
Det kan jo også være noget med jumperne, men umiddelbart mener jeg at de sidder rigtigt. Men hvorfor laver den shut-down ved ram-fejl (hvis det er årsagen?) ?
Avatar billede hreiff Nybegynder
10. juli 2005 - 19:34 #3
Manualen findes her;
http://support.asus.com/download/download.aspx?SLanguage=en-us
Vælg: Motherboard - SocketA(462) - A7V133

(Men den beskriver ikke mit problem)
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
10. juli 2005 - 23:22 #4
Umiddelbart - efter at have læst brugsanvisningen vil jeg gætte på 2 ting:

1) Fejl på grafikkort / kort sidder ikke ordentlig i.
Et kort beep -klarmelder MB'et og den går videre og burde vise grafik der.
Da den går ned kunne det tyde på det.
2) Fejl på CPU.
Samme årsag som 1 - jeg hælder mere til fejl type nummer 1.
Avatar billede hreiff Nybegynder
11. juli 2005 - 09:51 #5
Ingen fejl på cpu - den lånte jeg fra min anden pc (sammen med ram), som virker.
Ingen fejl på grafikkort - det virker også, og blæseren på kortet kører. Og en fejl her burde hedde 1 langt + 3 korte bip. Jeg får dog intet signal til skærmen (skærmen forbliver på stand-by.
Umiddelbart tror jeg ikke den når forbi ram-check.
Avatar billede hreiff Nybegynder
14. august 2007 - 09:04 #6
Lukker
Avatar billede hreiff Nybegynder
14. august 2007 - 09:06 #7
Lukket