Avatar billede Slettet bruger
08. april 2001 - 20:19 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Virus problem

Jeg prøver at hjælpe en bekendt med et virus problem. Men har ikke lige kunnet løse det.
Han har fået en virus der gør følgende. Lige efter hans pc er startet op og skrivebordet kommer frem, så starter sådan en rund streg med at køre rundt og rundt. Sådan en man bliver ør i hovedet af at kigge på.
den fylder hele skærmen og programmer han åbner lægger sig i baggrunden og kan ikke bruges.
Nogen der har et godt forslag, eller nogen der kender netop denne virus?
Evt. om den kan fjernes i DOS ?
Avatar billede xzxzx Nybegynder
08. april 2001 - 20:21 #1
Du kan måske fjerne den fra opstarten. Prøver at finde ud af det...
Avatar billede tumebone Nybegynder
08. april 2001 - 20:22 #2
har han et antivirus program??????
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2001 - 20:22 #3
Du kender den måske??
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2001 - 20:23 #4
Ikke noget antivirus...eller jo har norton, men den er ikke opdateret i lang lang tid...
Avatar billede tumebone Nybegynder
08. april 2001 - 20:24 #5
har han prøvet at lave en fild scaning, med norton??
Avatar billede poppajoe Nybegynder
08. april 2001 - 20:28 #6
Her er et link om viraet
http://www.europe.f-secure.com/v-descs/hybris.shtml
Du skal hente Protector plus,den kan finde og fjerne denne internet orm, McAfee kan ikke.
Prøvede selv med succes i formiddags.
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2001 - 20:31 #7
Kan f-secure fjerne den, når han ikke kan komme i nærheden af sit skrivebord og programmer?
Hvordan installerer han den så?
Avatar billede Slettet bruger
08. april 2001 - 20:36 #8
Hmm.. ville give poppajoe point for denne, men hans navn stod ikke i boksen.
Hvad gør jeg så??
Avatar billede poppajoe Nybegynder
08. april 2001 - 20:41 #9
Jeg brugte ikke f-secure, men Protector plus der kan du lave en rescue disk der kan boote fra dos.

Du kan hente programmet her
http://www.pspl.com/virus_info/worms/hybris.htm
Avatar billede poppajoe Nybegynder
08. april 2001 - 20:51 #10
Det er første gang jeg har besvaret et spørgsmål, så jeg vil egentlig hellere have at du får løst jeres problem, end at få point.
Avatar billede hotpop Novice
08. april 2001 - 21:18 #11
tror ikke det er en virus...
lavede engang en joke med en af mine venner hvor jeg lagde et lille program ind i startmenuen som var en spiral der kørte rundt og rundt.
Prøv næste gang at trykke ctrl+alt+del og se om der er et program der kører som ikke skal være der. Evt. noter hvilke som kører og post dem her på siden, så skal jeg se om jeg kan genkende programmet el. bare se hvilket program det er der skal lukkes.
Avatar billede sanne7913 Nybegynder
08. april 2001 - 22:36 #12

Det er temmelig sikkert Hybris, da den lægger en sådan spiral på bordet.
Du kan jo også prøve Trend Micro\'s onlinescanning.

http://housecall.antivirus.com/pc_housecall/

/Jean
Avatar billede hotpop Novice
09. april 2001 - 20:00 #13
Se det var simpelt, ikk? Ikke alt er en virus, derfor er det en god ting at tjekke hvad som starter op inden man begynder at råbe \"VIRUS!!\" (lille velment kommentar til de svarere som straks troede det var envirus!)
Avatar billede Slettet bruger
09. april 2001 - 21:48 #14
Øhh...hotpop det er altså den ovennævnte virus. Du fik point fordi mit point vindue er fuldstændigt mærkeligt pt.
Til poppajoe. jeg har læst vejl. fra f-secure, men da jeg ikke er så god til dos og måske engelsk, ville du så have den ulejlighed at forklare mig. I mellem tiden vil jeg så finde ud af hvordan jeg kan give dig nogle point uden om dette pt. elendige system.
Avatar billede poppajoe Nybegynder
09. april 2001 - 22:45 #15
En hurtig og simpel måde: Instaler Protector plus på din maskine, lav en rescue disk i protektor plus og boot din kammerats pc op med denne diskette, eller tag hans hard disk og sæt den i din maskine som slave og kør virus programmet så skal den nok finde den og slette viraet.
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2001 - 11:39 #16
Hvor finder man protector???
Avatar billede poppajoe Nybegynder
10. april 2001 - 22:05 #17
Avatar billede hotpop Novice
11. april 2001 - 09:49 #18
her er et gratis antivirusprogram: www.cai.com
Avatar billede Slettet bruger
11. april 2001 - 09:50 #19
Tak for det.
Hvordan giver jeg jer point??
Avatar billede hotpop Novice
11. april 2001 - 09:53 #20
Avatar billede hotpop Novice
11. april 2001 - 09:57 #21
her er de point jeg fik ved en fejl:
Avatar billede hotpop Novice
11. april 2001 - 09:57 #22
Avatar billede hotpop Novice
11. april 2001 - 09:58 #23
så kan du selv give dem der skal have pointene.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2001 - 16:55 #24
Behold dem bare. Men kan jeg ikke give de andre nogle også?
Avatar billede hotpop Novice
17. april 2001 - 17:01 #25
du kan bare oprette et nyt spørgsmål der linker til det her og så sætte de point på højkant du vil.
Avatar billede ewc Nybegynder
17. april 2001 - 17:04 #26
lol sjov virus...ok måske...jeg får hele tiden denne  her via email, men jeg åbner den ikke..
sexyfun.net    NEJ DET ER IKKE PORNO
Avatar billede hotpop Novice
17. april 2001 - 17:05 #27
så læs det der står her: http://www.sexyfun.net
Avatar billede ewc Nybegynder
17. april 2001 - 17:07 #28
jeg har læst det