Avatar billede straeller Nybegynder
08. juli 2005 - 17:03 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

for lille skærm-billede

Var ikke helt sikker på, hvor det her skulle ligge, men nu bliver det her..

Mit problem er at mit skærm-billede (inde i et spil) er helt presset sammen og så er der en stor tyk sort stribe i hver side..

I alt andet end dette spil virker alt fint (jeg kører med en opløsning på 1027x768)
I spillet er opløsningen kun 400x640 (eller hva den nu er på), men jeg kan ikke sætte skærmopløsningen i spillet længere op og den generele skærmopløsning kan lavest komme ned på 600x800..
er der nogen der har et forslag til hvordan jeg kan få dette ordnet..??

lidt facts, hvis det kan hjælpe:

17" skærm
normal opløsning: 1027x768 (minimum er 800x600)
Spil titel: diablo 2 classic
Spil opløsning: 400x640 (eneste mulige)
grafikkort: radeon 9600
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. juli 2005 - 18:36 #1
D2 kører KUN 640x480, det kan du ikke gøre noget ved
men det lyder som om din skærm ikke ændrer opløsning ved spil opstart.
spillet er fra blizzard og de har næsten altid minimun system krav
det er altså ikke spillet der er noget galt med.
prøv at starte op i 800x600  og se om det ikke hjælper??

sorry, ikke meget hjælp i know :-)
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. juli 2005 - 18:39 #2
First, the game is optimized to run even faster and better on 3d graphics cards. This allows you to play on the 640x480 resolution even clearer with faster frames per second (fps). There is also an option in the graphic settings to turn on perspective for people with 3d graphics cards and that support Open GL. While this doesn't turn the game into a polygonal wonderland, it does give the background more of a perspective look

der MÅ altså være nogle options i GUI'en
Avatar billede straeller Nybegynder
08. juli 2005 - 18:58 #3
at starte i 800x600 hjalp ikke..
I d2 LOD har man mulighed for at skifte mellem opløsningerne 800x600 og 640x480..
denne mulighed findes ikke i classic og det er derfor det går galt for mig..
forstår ikke hvor du vil hen med din anden kommentar
Avatar billede mobius6 Juniormester
08. juli 2005 - 19:31 #4
humm, ok jeg har lige set på alle mine 3 skærme (15" gamel laptop, samsung 19" NY, Sony 21" 2år) de kan ALLE sættes ned til 640x480

men hvis du har kørt dual skærme SKAL du sætte den til bage til Default/standard settings FØR 640x480 optionen kommer med, ellers er min. 800x600.

"den anden kommentar" ...går på at der MÅ være en eller anden for for option i spil-interfacen" ...ligesom der sikkert er en option på OpenGl eller ej.
Avatar billede straeller Nybegynder
06. august 2005 - 14:28 #5
well, har fået det til at virke nu.