Avatar billede anders1213 Nybegynder
07. juli 2005 - 23:31 Der er 7 kommentarer

Problemer med film i medieafspillere.

Når jeg spiller film i mine medieafspillere: Windows Media Player, og Winamp 5.0, kommer der farver i filmen mens den bliver vist. Det er mest gul, rød, og lilla. De er så stærke at man næsten kun ser de farver i filmen mens den afspilles. Altså farverne går ind og overdækker nogle andre farver, hvilket gør kvaliteten uhyrre ringe. Jeg kan ikke finde ud af hvad det er der er galt. Det kan ikke være selve filmen som den downloades, fordi jeg har set den et andet sted hvor den har haft den rigtige kavlitet, og hvor den er downloadet fra det samme sted.

Jeg håber der er nogen der kender svaret.
Avatar billede sorenknudsendk Nybegynder
07. juli 2005 - 23:45 #1
Du mangler vel nogle nye codec.
Jeg bruger Kazaa lite codec hvor alle de nye er i + der er ikke alt muligt andet lort / reklame pis man ikke skal bruge til noget.

Link her: http://www.zeropaid.com/k-lite
Avatar billede anders1213 Nybegynder
08. juli 2005 - 11:44 #2
Nu har jeg så downloaded K-lite. Men jeg kan ikke finde ud af at åbne filmene i programmet.
Avatar billede sorenknudsendk Nybegynder
08. juli 2005 - 13:11 #3
Til at afspille filerne med bruger jeg VLC (VideoLan).. Det er 100% gratis og kan afspille alt :)

http://www.videolan.org/vlc/
Avatar billede anders1213 Nybegynder
08. juli 2005 - 17:53 #4
Men det er jo ikke problemet at få dem afspillet. Det er filmene når de vises. Der kommer farver over det hele som ikke skal være der.
Avatar billede sorenknudsendk Nybegynder
08. juli 2005 - 21:14 #5
Ved det sgu ikke, sikker på at filmen ikke er sådan?
Det skulle gerne være væk efter du updater mine codec.
Avatar billede anders1213 Nybegynder
10. juli 2005 - 17:10 #6
Det er ikke filmen den er gal med det er jeg 100 på. Men det med codec's lyder meget rigtigt. Kan du måske lave en lille guide til hvordan man gør det?
Avatar billede sorenknudsendk Nybegynder
11. juli 2005 - 12:29 #7
Har du fået det til at du?

Ellers læste jeg noget med filmet blev grøn her:

http://www.dvdrip.dk/article.php?sid=10

Det nederste citat:
Bliver din film Grøn? Så brug denne patch http://www.dvdrip.dk/modules.php?name=Downloads&d_op=getit&lid=27