Avatar billede dizzim Nybegynder
07. juli 2005 - 23:01 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

billede i gråskala ved mouseover

Som overskriften siger har jeg brug for et script der kan desaturate et billede, altså vise det i en gråskala. Hvorefter at billedet bliver vidst i sin normale tilstand (med farver) igen, når at musen er over det. Billedet skal vises i gråskala igen når at musen er uden for billedet.

Nogen der kan hjælpe mig?

På forhånd tak!
Avatar billede roenving Novice
08. juli 2005 - 12:51 #1
Hvis det skal være bare nogenlunde cross-browser skal du over i at fade billedet ind og ud, f.eks. http://roenving.users.whitehat.dk/WD5Opacity.html !-)
Avatar billede dizzim Nybegynder
19. juli 2005 - 01:17 #2
det er også de tjeg benytter mig af nu; en meget lav opacity og et gråt layer bag billederne.

Men er der mulighed for det hvis vi ser ud over browser problemer?
For så kan jeg vel i princippet bare lave det browser bestemt. Altså, de browsere der kan vise det gør det, og ellers bruger den bare det som jeg har nu, med den meget lave opacity og et gråt layer bag ved.
Avatar billede roenving Novice
19. juli 2005 - 15:18 #3
Du kan da bare bruge den, som den er på siden, hvis du har det grå layer bagved ?-)

-- for de browsere, som slet ikke understøtter funktionen kastes jo bare ud !-)

-- men man kunne måske tilføje en ting, som bare skiftede billedet, men for mig ville det være et overkill, da det er rart, men ikke essentielt at have mouseover-tingen !o]
Avatar billede dizzim Nybegynder
10. januar 2007 - 14:04 #4
point samles ind igen...
Avatar billede roenving Novice
14. januar 2007 - 11:34 #5
Tak for hjælpen ,-(