Avatar billede lauka Nybegynder
07. juli 2005 - 22:21 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

ang. Pioneer HDD optager

Hej
Jeg har en HDD/DVD optager(Pioneer DVR-520) hvor HDD (80 GB) er formateret som FreeBSD. Kan jeg selv på nogen måder formatere en større HDD (160 GB) i dette format og sætte i maskinen.
Mvh.
Lauka
Avatar billede Slettet bruger
07. juli 2005 - 23:00 #1
Ja men det kræver at du har en Linux installation, du vælger kommandoen
fdisk /dev/hdx (x) = din harddisk. Herefter følger du anvisningen på skærmen, husk at ændre til dit filsystem freeBSD har identifikationen a5 og husk at skrive til disken (w) når du er færdig
Avatar billede lauka Nybegynder
09. juli 2005 - 00:24 #2
Men denne linux installation skal vel ikke være på den HDD jeg skal sætte i min maskine. Jeg  er vel nød til at køre med 2 HDD og så formatere HDD nr. 2 under linux i free BSD så den er blank. Jeg er meget uerfaren på dette område men vil gerne lære det. Er det ikke lidt som at have 2 HDD og en af dem med Windows XP og så formatere HDD nr. 2 med fat32 system eksempelvis??
Mvh.
Lauka
Avatar billede Slettet bruger
09. juli 2005 - 09:14 #3
Jo det er ikke helt forkert !
Eksempel!! Du har din sædvanlige linux-installation på en harddisk der er sat som MASTER på den primære kontroller.
Du har sat den disk det hele drejer sig om som SLAVE på den primære kontroller.
Kommandoen vil så være
fdisk /dev/hdb    ->
Du skal være logget på som "root" hvis du taster "m" uden "" får du hjælp
Avatar billede lauka Nybegynder
10. juli 2005 - 01:33 #4
Fint tak skal du have. Prøver engang ved lejlighed. Smider du lige et svar..
Mvh. Lauka
Avatar billede Slettet bruger
10. juli 2005 - 08:11 #5
:o)