Avatar billede chrisb Nybegynder
07. juli 2005 - 20:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

USE Flags for Server..

Jeg er ret n00b til det der linux noget, men jeg har kastet mig ud i det..

Jeg er ved at sætte en Xbox op til at køre Gentoo, og der skal så også Apache, PHP, MySQL, FileZilla FTP server, og en mail server.

Hvilke USE Flags vil I anbefale til dette?

Ja, ja, jeg ved godt der er en Gentoox, og andre, men jeg vil selv.. Og Syntes også at Gentoo køre bedre end den der Gentoox..
Avatar billede thomas_nj Nybegynder
09. juli 2005 - 17:37 #1
til server vil jeg nok i hvert fald bruge
"-X -gnome -gtk -kde -pt" for at fjerne de grafiske ting
Avatar billede xyborx Nybegynder
12. juli 2005 - 02:47 #2
På en server jeg satte op for nyligt brugte jeg:
USE="-X -alsa -apm -arts -avi -bitmap-fonts -cups -emboss -encode -foomaticdb -fortran -gdbm -gif -gnome -gpm -gtk -gtk2 -imlib -jpeg -kde -mad -mikmod -motif -mp3 -mpeg -mysql -oggvorbis -opengl -oss -pdflib -perl -png -python -qt -quicktime -sdl -spell -svga -truetype -truetype-fonts -type1-fonts -xmms -xv bash-completion"

Eksperimenter med
emerge --info|grep USE
og fjern alle unødvendige flag. Hvis der er et flag som du kun ønsker at nogle få pakker skal have, så kan du tilføje dem i /etc/portage/package.use. F.eks. får du nok brug for:
dev-php/php mysql png jpeg
dev-php/mod_php mysql png jpeg
Avatar billede xohp Nybegynder
15. juli 2005 - 13:43 #3
bare en lille hjælp
emerge ufed
Avatar billede chrisb Nybegynder
04. august 2005 - 20:03 #4
>>xyborx
Jeg vil gerne give dig point for den, for nu ruller den..
Avatar billede xyborx Nybegynder
06. august 2005 - 18:37 #5
Det lyder godt :) 200 point er måske lidt i overkanten, men det bestemmer du selv
Avatar billede chrisb Nybegynder
11. august 2005 - 11:06 #6
Jamen jer er gamild idag... takker..
Den ruller perfekt nu..