Avatar billede jokro Nybegynder
07. juli 2005 - 19:39 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Domain Management System?

Findes der et DMS (Domain Management System) i open source? Jeg har tænkt på at starte en gratis webserver op, med meget billige domæner. Men jeg har brug for at folk skal kunne arbejde med deres domæner, oprette mails m.m.

På forhånd tak,
Johnny R. Krogsgård.
Avatar billede coderdk Praktikant
08. juli 2005 - 01:48 #1
Det professionelle, som koster penge, hedder cPanel...
Ellers prøv at søge på www.freshmeat.net efter ISP f.eks.
Avatar billede jokro Nybegynder
09. juli 2005 - 10:44 #2
Er det ikke muligt at få noget mere konkret, end en hjemmeside med søgebox??
Avatar billede jokro Nybegynder
09. juli 2005 - 10:46 #3
ISP'en er vel også mere en administrativt værktøj til os som virksomhed. Det jeg skal bruge er en side hvor kunderne kan gå ind og redigerer og opdaterer.
Avatar billede leif Seniormester
09. juli 2005 - 11:05 #4
Du kan vælge som jeg ser det 3 løsninger, betale for et system som cPanel som installerer ALLE komponenter også på serveren, du kan vælge Open Source produkter til de enkelte produkter du vælger at køre med eller du kan udvikle selv.
Avatar billede jokro Nybegynder
09. juli 2005 - 11:07 #5
Ja så langt er jeg også kommet, og så ville jeg gerne have nogle forslag til hvilke open source produkter der er på markedet..
Avatar billede leif Seniormester
09. juli 2005 - 11:11 #6
Hvilke produkter vil du køre med ? Til MySQL er der phpmyadmin, til Qmail er der Qmailadmin (Til brugeren) og vqadmin (Til administrator), ProFTPd er der fx. MyFTP admin, men hvis du vælger den løsning kommer du nok ikke fra at skulle modificere modulerne så de passer til lige netop dit formål.
Avatar billede diggerx Nybegynder
09. juli 2005 - 11:18 #7
cpanel er her http://www.cpanel.net/ desværre kan den tilsyneladende ikke køre på ISS som jeg selv kigger efter..
Avatar billede jokro Nybegynder
11. juli 2005 - 20:04 #8
Jeg er meget grøn i dette, jeg kan programere en del, men aner ikke hvordan en sådan server køre, det jeg gerne ville opnå er en side til brugerne ligesom denne: (se link http://its4you.dk/Snap1.jpg )
Avatar billede sukos Juniormester
11. juli 2005 - 20:15 #9
:O)
Avatar billede jokro Nybegynder
18. september 2006 - 22:41 #10
Lukker, vi købte plesk fra swsoft.com