Avatar billede teamlh Nybegynder
07. juli 2005 - 19:38 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Ipaq 4700 på nettet med WiFi

Hej,

jeg købte 21. april 05, fakturanr.: F0501392 en Ipaq 4700 med TomTom3.

Spørgsmålet er hvordan jeg kobler den til mit trådløse net hjemme. Jeg har accespoint, den ser fint nettet og siger at den er connected. Men når jeg så prøver at gå på nettet, skriver den følgende: "Cannot connect with current connection settings. To change....." Andre gange fortæller den "unable to connect. You have no modem entries, and no network card present"

Jeg har tændt for WiFi og den lyser blå.

Med venlig hilsen
Lise Bugtrup Henneberg
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. juli 2005 - 19:50 #1
Har du kryptering på dit net derhjemme??

For at sætte din PDAs net op så tænd som du allerede har gjort - og ind i settings.
Under "Add new" kan du se navnet på dit netværk. Klik på den. Tjek under Network key om den står rigtigt.
Tjek derefter under network adaptors - klik på "HP iPAQ Wi-Fi Wireless Adaptor" om evt. IP, subnet og gateway + "nameservers" hvis du skal bruge dette.

Hvis det ikke vil, så prøv at slå sikkerheden fra i 5min på dit netværk for at se om du kan få hul der - det bør du kunne.
Avatar billede teamlh Nybegynder
07. juli 2005 - 20:01 #2
Jeg har ikke kryptering på, kun adgangskode og den er tasted ind.
Desværre har dit forslag ikke hjulpet. Har lige prøvet, har siddet med den p..tingest hele dagen og kan ikke få skidtet til at virke.
Avatar billede annikadk Nybegynder
07. juli 2005 - 20:04 #3
Hvis du har kodeord må du have en eller anden form for kryptering?
Hvad accesspoint har du? Hvad står der, der hvor kodeordet er defineret?
Avatar billede teamlh Nybegynder
07. juli 2005 - 22:17 #4
Mit AP er Level One.
Det er sat til at køre b og g standard, der er ikke flueben i SSID og WEP kryptering. Dog står der at det er 64 bit krypteret.
Koden er sat på udelukkende for at ingen skal bruge forbindelsen andet end dem i husstanden.
Jeg håber at det kan hjælpe :-)
Avatar billede alj Praktikant
08. juli 2005 - 12:52 #5
Du anfører:
Jeg har tændt for WiFi og den lyser blå.
På min ipaq 5550 er det blå lys Bluetooth og WiFi en slags "lyserød". Har du tændt for det rigtige ?
mvh
alan
Avatar billede annikadk Nybegynder
08. juli 2005 - 13:03 #6
4700'eren har kun den blå for både Wifi og BT.

Teamlh: Kan du prøve at sætte wep og ssid til - måske skal den have det for at finde ud af det?? (tosset ide, men her kører det uden probs med kryptering)
Avatar billede teamlh Nybegynder
13. juli 2005 - 21:25 #7
Endelig lykkedes det at få hul. En snak med HP og de sagde en ROM-opdatering. Derefter en hard reset, så slog jeg WEP fra, både på router og Ipaq. Fik hul, derefter slog jeg WEP til igen, begge steder og nu kører det.
En lang og sej "kamp", med et positivt udfald.
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. juli 2005 - 21:51 #8
Rigtigt godt! :)
Ja, tænk, her kom opdateringen dagen før jeg fik min PDA, så har aldrig prøvet at køre uden, og "forventer" at alle har den.

Husk at læg et svar som du accepterer så spørgsmålet ikke står åbent.
Avatar billede teamlh Nybegynder
13. juli 2005 - 22:06 #9
Jeg har virkelig forsøgt at acceptere dit svar, men jeg kan simpelthen ikke få lov!!
Hvad gør jeg galt?
Avatar billede annikadk Nybegynder
13. juli 2005 - 22:13 #10
Jeg har ikke lagt et svar, det er derfor.
Svar selv og accepter dig selv vil jeg mene.
Avatar billede teamlh Nybegynder
13. juli 2005 - 22:15 #11
Du har da hjulpet en del, her tænker jeg på WEP og SSID
Avatar billede teamlh Nybegynder
25. juli 2005 - 20:00 #12
Løst med opdatering