Avatar billede dingohund Nybegynder
05. juli 2005 - 22:25 Der er 2 kommentarer

PC kan ikke genkende Nokia 6230i via datakabel

Ved tilslutning af min mobil Nokia 6230i til min PC (XP S.Pack3) får jeg meddelelsen: Unknown device.
Jeg har reinstalleret kabel driveren (fra www.Nokia.com)et par gange uden held.
Jeg har installeret den software der passer til telefonen.
Kablet er kompatibelt med Nokias eget DKU-2 datakabel.
Jeg har været inde i troubleshooting og devicemanager, og får beskeden at den driver jeg der er installeret den nyeste:

Driver provider - Microsoft
Driver date - 01-07-2001
Driver version - 5.1.2600.0
Digital signer - Microsoft Windows Publisher

Er der nogen der kender til en løsning?
Avatar billede smikkel Nybegynder
05. juli 2005 - 22:41 #1
Ja du skal ud og købe et originalt Nokia kabel. Der for mange fejl på uoriginale kabler..
Avatar billede ranger1 Nybegynder
06. juli 2005 - 12:09 #2
Jeg har haft lidt af samme problemer dog med en bluetooth usb dongle.
først fik jeg opdateret min nokia til 3,30 i firmware da i følge andre bords kunne hjælpe på problemet jeg har også haft fat i nokia og de kunne heller ikke lige give en forklaring på det.

Jeg har nu skiftet min dongel ud med en anden som bruger widcomm driver da pcsuite åbenbart ikke kan lide at snakke sammen med microftdriver hos nokia siger de at der skulle komme en ny version som skulle kunne bruge disse drivers men det er over 4 uger siden og deres tidshorisont var 2 uger til den skulle komme.

så mit råd er prøv at opdatere til nyeste firmware først hvis det ikke hjælper så køb en bluetooth usb dongel pris ca. 150 kr. men sørg for at den bruger widcomm driver feks. sitecom som er den jeg har købt.