Avatar billede filip_b_l Nybegynder
05. juli 2005 - 20:41 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

boot (usb eller netværk) på ibook

Ja, jeg har lige fået tigeren til min gamle ibook som jo ikke har noget dvd drev...
Min eksterne dvd brænder kører usb, og jeg har prøvet at lege lidt med det!
Kan det virkeligt passe at jeg ikke kan boote fra et usb drev?
I så fald... hvordan virker apples netværksboot! skal det være et krydset netkabel eller bare normalt (evt. wlan), og hvad gør man på "host" computeren?
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2005 - 20:58 #1
måske kan du bruge denne, den er godt nok skrevet til en USB key

http://www.eksperten.dk/artikler/614
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
05. juli 2005 - 21:04 #2
Så vidt jeg kan se er den artikkel lavet til PC??
Avatar billede bufferzone Praktikant
05. juli 2005 - 21:17 #3
Ja det har du ret i, min tanke var at man måske kunne overføre teknikken, da USB jo er en uafhængig standard
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
06. juli 2005 - 12:37 #4
Jeg kiggede lidt rundt og det er rigtigt at ibooks ikke kan boote fra USB devices. Løsningen blev at bruge system restore (i applications>utilities>disk utility) og så bruge min ipod som firewire HD (restoreret til installations DVD'en) og så boote med option (alt) knappen nede og vælge boot fra firewire drevet... Det virker i øvrigt overraskende godt at køre 10.4 tiger på en g3 700...
Avatar billede filip_b_l Nybegynder
24. juli 2005 - 17:49 #5
Ja, det må jeg tage pointene for selv...
Avatar billede doctor_mac Nybegynder
03. november 2005 - 00:01 #6
Godt gået, Philip! Da jeg skulle have hældt Tigeren på min iBook 500 brugte jeg en af mine andre macer mod DVD-drev koblet op som FW-drev. Det kørte bare..