Avatar billede ameq Nybegynder
05. juli 2005 - 17:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Case sen ms sql

Hej
Jeg ville høre om man kan lave en where case sen?
Mit problem er at jeg har to data "stykker" som er ens men bare ikke på casen.
F.eks Ameq og ameq
Avatar billede ldanielsen Nybegynder
06. juli 2005 - 10:32 #1
Du kan konvertere dem til varbinary

SELECT * FROM Tabel WHERE CONVERT(varbinary(100), strTekstfelt) = CONVERT(varbinary(100), 'Søgetekst')
Avatar billede venne Nybegynder
06. juli 2005 - 12:24 #2
Du kan også tvinge serveren til at opfatte data som case sensitiv:

SELECT felt1, felt2
FROM tabel
WHERE felt1 COLLATE Danish_Norwegian_CS_AI = felt2 COLLATE Danish_Norwegian_CS_AI
Avatar billede ameq Nybegynder
06. juli 2005 - 14:14 #3
hva nu hvis mine tabeller ikke er skrivet i COLLATE Danish_Norwegian_CS_AI, er det lige meget?
Avatar billede venne Nybegynder
06. juli 2005 - 14:38 #4
Ja, det er det der er ideen. Uanset hvordan dine tabeller er defineret kan du i en forespørgsel bede om at opfatte indholdet på en anden måde. Det ændrer ikke data i tabellen, kun den måde de sammenlignes og sorteres på.
Avatar billede ameq Nybegynder
06. juli 2005 - 18:46 #5
okey =) det virker også fint fint =) så kommer du med et svar?
Avatar billede venne Nybegynder
07. juli 2005 - 08:54 #6
ok