Avatar billede ut Nybegynder
05. juli 2005 - 10:54 Der er 4 kommentarer

tabel i word giver langsom indtastning

Jeg sidder med et word-dokument, som kun indeholder en tabel. Af en eller anden grund er indtastning i tabellen blevet utrolig langsom - selv om jeg skriver hurtigt, kommer tegnene på skærmen frem i meget langsomt tempo. Jeg har prøvet at kopiere indholdet til et nyt dokument på samme pc - uden resultat. Andre word-dokumenter på samme pc giver ikke problemer.
Men sender jeg dokumentet til en anden pc, ja så sker det hele i normalt tempo. Nogen bud på en løsning?
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. juli 2005 - 10:55 #1
Jeg kan kun genkende problemet fra meget lange tabeller over mange sider på små maskiner (ex. cel 600 / 128mb RAM).

En løsning var, at splitte tabellen op i flere tabeller og evt. slå stavekontrollen fra.
Avatar billede ut Nybegynder
05. juli 2005 - 11:07 #2
Tabellen er på under en side, og stave- og grammatikkontrol er slået fra. Så ????
Avatar billede jpvj Nybegynder
05. juli 2005 - 12:25 #3
Kan du maile dokumentet?

Hvis ja, så send det til eksperten (at) on-site (.) dk.
Avatar billede ut Nybegynder
05. juli 2005 - 13:16 #4
Problemet er løst. Der var lavet en del sideskift i dokumentet, og siderne kunne ikke slettes fra word - hvorfor ved jeg ikke. Men ved at gå ind i Microsoft Script Editor lykkedes det at slette de tomme sider, og nu fungerer indtastningen normalt. Men tak for sparringen, jpvi.