Avatar billede jimgordon Nybegynder
04. juli 2005 - 12:18 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

SQL server typer

Skal lave et C# program der tilgår en db. Vil heller bruge MS SQL server fremfor MS Access.

Findes der en version af SQL serveren, der bare kan fremstå som een fil, som en detached db, uden nogen GUI. En slags runtime sql server uden anden interface en ADO.NET. Klienten er ligeglad men vil ikke betale mere end Access koster.
Avatar billede jimgordon Nybegynder
04. juli 2005 - 12:26 #1
Så der er noget der hedder: "The SQL Server 2000 Desktop Engine", nogle der har erfaringer med den ?
Avatar billede preetz Nybegynder
04. juli 2005 - 12:38 #2
MSDE virker perfekt, og den er gratis :-)

Den kan dog ikke fremstå som en fil, den kræver en installation.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2005 - 13:31 #3
SQLServer vil altid kræve en server kørende

du sikkert godt lave en silent install af MSDE

hvis du vil have en fil database så er Access nok den mest oplagte selvom
der er alternativer
Avatar billede jimgordon Nybegynder
04. juli 2005 - 21:19 #4
ok, Tror jeg prøver MSDE. Vil gerne lave hele db logikken med stored procedures og der halter MS Access lidt, selv om det er muligt det stykke af vejen.

smid nogle svar.
Avatar billede arne_v Ekspert
04. juli 2005 - 22:05 #5
.