Avatar billede qhp Nybegynder
04. juli 2005 - 11:04 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

Når man har glemt password til administrator konto

En bruger (Windows XP) har tilsluttet sin laptop til sit eget workgroup derhjemme og dermed har fjernet sin laptop fra den domæne maskinen tilhørte før. Nu kan han hverken logge på domænen eller eller lokalt på maskinen da han har glemt password til administrator kontoen.

Er der nogen der kender en løsning?
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
04. juli 2005 - 11:12 #1
Yes.... der er flere tools der kan benyttes...
Se evt. på http://www.petri.co.il/forgot_administrator_password.htm
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juli 2005 - 11:13 #2
ERD commander fra winternals kan også klare opgaven, her booter du på en ERD CD, hvorefter du kan resætte passwordet på alle konti
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
04. juli 2005 - 11:14 #3
Koster ERD ikke en god klat penge????
Avatar billede silver-fbj Nybegynder
04. juli 2005 - 11:16 #4
Den koster da vist sådan rundt regnet 149$ efter hvad jeg kan se?
Avatar billede majsmarken Nybegynder
04. juli 2005 - 11:18 #5
Avatar billede qhp Nybegynder
04. juli 2005 - 11:25 #6
Jeg har hørt om ERD før, men troede man alligevel skal have administrator rettighed. Og hvorfor koster det penge med at bruge ERD?

silver-fbj og majsmarken: jeg vil prøve jeres løsninger.

Mange Tak for jeres hurtige svar.
Avatar billede hcma Novice
04. juli 2005 - 21:45 #7
eller måske er dette værd at prøve:
hvis du ikke har ændret på administrator kontoen, kan du logge ind med blankt password ved at trykke ctrl+alt+del 2 gange ved logonskærm og logge på som administrator.
Avatar billede bufferzone Praktikant
04. juli 2005 - 21:52 #8
Erd er genialt men koster desværre. Jeg har et firma der betaler , så jeg kikker sjældent på prisen. Nogle gange kan man købe en lidt ældre version billigt, jeg mener jeg har version 5 nu men version 3 er glimrende til formålet hvis du kan finde den billigt. Som jeg husker det kan man downloade en gratis rescue version men jeg er ikke sikker
Avatar billede qhp Nybegynder
05. juli 2005 - 15:08 #9
Det virkede. Jeg brugte den CD version af program "cd050303.zip". Tak til jer allesammen.