Avatar billede guldhammer72 Novice
03. juli 2005 - 16:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Serverhostning/Servercamp?

Jeg skal have min server placeret i en servercamp/serverhosting og vil gerne finde et sted til ca 500 kr, men mange steder er der trafik på f.eks 5 gb, men hvordan måler jeg trafikken på min nuværende server, og hvad regnes der med når de siger trafik??

Webserveren bruger Linux Mandrake 10.1
Apache
Mysql
Postfix
Firewall

Er der nogen som kan anbefale en serverhost/servercamp og helst i Midt/Østjylland, og helst til ca 500 kr??

Mvh.
Guldhammer
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. juli 2005 - 17:27 #1
Jeg kan godt gøre det, men bliver i kbh.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
03. juli 2005 - 17:40 #2
til de 500 kr.

Men en måde du kan måle det på er at inst. mrtg eller lign.

Du kan også bruge phpSysInfo, http://phpsysinfo.sourceforge.net/

men er ikke særlig god
Avatar billede agermose Nybegynder
03. juli 2005 - 17:55 #3
du kan kigge på SNMP på længere sigt, men på kort sig, og da du roder med linux, kan du med jævne mellemrum dumpe indholdet af /proc/net/dev eller samme info via ifconfig programmet.

5Gb trafik er normalt meget, men modsat, så har du sikkert også en del, hvis du har egen server.

I Århus området er der bla. webglobe, fusion og mnnet.

Vær opmærksom på, om de priser du ser er for rackmonteret udstyr i forhold til om det er det du har.

/Jan Agermose
Avatar billede kdk Nybegynder
03. juli 2005 - 20:34 #4
Der findes i dag en bred vifte af forskellige værktøjer til trafikmåling. Du kan eventuelt starte her:

http://www.topology.org/comms/netmon.html

Kent Kirkensgaard
www.webglobe.dk
Avatar billede guldhammer72 Novice
05. juli 2005 - 00:13 #5
jeg kan ikke finde noget nogen steder om "mnnet", har du et linmk til "mnnet"??
Avatar billede guldhammer72 Novice
14. juli 2005 - 17:45 #6
Jeg har valgt www.gullestrupnet.dk
Avatar billede guldhammer72 Novice
16. juli 2005 - 01:58 #7
det skulle være et svar