Avatar billede whirlwind Nybegynder
02. juli 2005 - 22:06 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Registry_error-løsning eller format C:

Jeg har lige købt nyt grafikkort og en kraftigere PSU, der kan drive det.

Da jeg sætter den nye PSU i min PC, og booter, er der ingen problemer og mit Windows XP starter som det skal. Jeg havde dog ikke sat keyboard eller mus til maskinen, da jeg bootede, så jeg måtte slukke den på power knappen. Da jeg så skulle boote igen for at fjerne mine grafikkort-drivere inden installation af mit nye grafikkort, får jeg blå skærm i forbindelse med opstarten af windows og blandt andet beskeden "Registry_error". Der står yderligere, at jeg skal genstarte min computer i fejlsikret tilstand, og dette gør jeg, men jeg får samme fejl igen. Det får jeg lige gyldigt hvilken form for boot jeg vælger.

Er der nogen der har en løsning på dette ??

Jeg har nu givet op, og ville derfor forsøge med en "format C:" og fik at vide, at WinXP skulle formateres via CD'en. Dette prøver jeg så, men de eneste valgmuligheder jeg har, når jeg booter fra CD'en er "reparer", "installer" og "fortryd". Når jeg trykker på "reparer", har jeg een valgmulighed, nemlig "C:\Windows", og når jeg trykker på den, får jeg præcis samme blå skærm, som før angivet. Og det samme får jeg, når jeg trykker på "installer".

Hvis der ikke er nogen løsning til mit første spørgsmål, så håber jeg bestemt der er det, til dette... Hvordan formaterer jeg Windows XP med den fejlmeddelelse jeg får hele tiden ??

...eller er eneste løsning at købe en ny tom harddisk ?? :-D
Avatar billede nielle Nybegynder
02. juli 2005 - 22:14 #1
Jeg ved ikke hvordan ud redder eventuelle data på disken som du gerne vil bevare – andet end at købe en ny disk.

Men hvis du allerede har opgivet at redde noget som helst så har du faktisk en mulighed for at formatere disken. Der hvor du tidligere har valgt ”reparer” skal du i stedet vælge ”installer”. Du får efterfølgende muligheden for at slette det du har læggende og lave en helt ny ren installation. Det kræver en del forskellige tastetryk (for at sikre dig imod at det var noget du kom til at lave ved en fejl). Så læs grundigt hvad der står på skærmen.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
02. juli 2005 - 22:20 #2
Tak for det hurtige svar. Jeg prøvede det med det samme, men uden held.

Jeg trykkede "enter" (for installation) efter at have bootet WinXP-cd'en. Derefter giv programmet igang med at undersøge den ledige plads på HD'en, så skulle jeg godkende licensaftalen og derefter gik programmet igang med at søge efter tidligere versioner af Windows, hvorefter den hoppede til blå skærm med samme fejlmeddelelse igen. :-/
Avatar billede trold1 Nybegynder
02. juli 2005 - 22:22 #3
Jeg har ikke en løsning til det første, men hvis din PC er sat til at boote fra CD som det første(ellers gøres det i BIOS)så når du får at vide du skal trykke på en tast for at starte fra CD så gør det, og installationsprocessen går igang. Et godt stykke henne får du så muligheden for at vælge installer, slette osv. vælg slet partition, opret derefter ny og vælg installer, så skal der lige formateres og så kører det ellers. Du mister alle data. Du kan finde en glimrende vejledning her http://www.helgec.dk/
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2005 - 22:23 #4
start i genoprettelse konsul og skriv
chkdsk [drev:] [/p] [/r]
dvs
chkdsk c: /p /r
for at rette disk problemmer
Avatar billede nielle Nybegynder
02. juli 2005 - 22:24 #5
Når du har valgt at installere skulle du efterfølgende blive spurgt hvor - du får m.a.o. vist en liste af partitioner. Jeg gætter på at du kun har en eneste. Det første du skal gøre er at slette den eksisterende partition (vist noget med at trykke på O hvis jeg ikke husker galt). Derefter skal du så oprette partitionen igen. Og tilsidst kan du så gå igang med selve installationen.
Avatar billede trold1 Nybegynder
02. juli 2005 - 22:25 #6
Jeg tror ikke du har valgt at slette dit c drev. Prøv det, så er jeg ret sikker på at du kan komme videre.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
02. juli 2005 - 22:31 #7
Det var mange svar lige pludselig !

trold1: Som svar på det første du skrev: Jeg kommer slet ikke så langt, så jeg kan vælge "installer", "slette" osv. Efter install.-programmet har søgt efter tidl. versioner af windows, hopper den direkte til blue screen med fejlmeddelelsen.
Det andet du skrev, var noget med at slette mit c-drev !?! Hvordan gør jeg det ?

xou: Jeg går ud fra, at genoprettelseskonsollen er den man kan boote fra, når man starter sin computer op ikk' !?! Hvis det er rigtigt, så har jeg prøvet.. uden held. Den hopper lige fluks ind i blue screen inden jeg kan vælge eller skrive noget som helst.

nielle: Jeg når (desværre) ikke at få vist nogen som helst liste over partitioner. Som jeg skrev, jeg når kun til der hvor programmet søger efter tidligere versioner af windows, hvorefter den hopper til blue screen. Og derfra er der kun en løsning... Reboot med power-knappen.
Avatar billede nielle Nybegynder
02. juli 2005 - 22:37 #8
Det lyder som om at du slet ikke får bootet fra CD-ROM'en. Du skal lige en tur ind omkring BVIOS og sætte den til at starter og fra CD-ROM før harddisk.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
02. juli 2005 - 22:39 #9
Jo da... Jeg får skam bootet fra CD-ROM'en og jeg kommer også ind i Windows-installationsprogrammet, men som skrevet i mit første svar:

"Jeg trykkede "enter" (for installation) efter at have bootet WinXP-cd'en. Derefter gik programmet igang med at undersøge den ledige plads på HD'en, så skulle jeg godkende licensaftalen og derefter gik programmet igang med at søge efter tidligere versioner af Windows, hvorefter den hoppede til blå skærm med samme fejlmeddelelse igen. :-/"
Avatar billede haverslev Novice
02. juli 2005 - 22:42 #10
Start din pc, under opstarten trykker du på "DEL" knappen og der kommer en BIOS opsætning frem på skærmen.
Her trykker du færst på F9 knappen (load default settings) når du har gjort det, så trykker du på F10 (save/gem ændringer) - svar Y (yes/ja)
Start din pc op med win  cd`en i drevet og følg nedstående:

Formatering / nyinstallation af Windows xp:

1:Det første du skal gøre, er at boote op på din Windows XP cd
(husk at din bios skal stå til at være first bootdevice på cd rom drevet.)
Kan du ikke boote på dit cd-rom drev eller ikke vil pille inde i bios,  kan du hente bootdisketter til Windows Xp.

2:Og nu skal du trykke på I Agree/Godkende Licens' (F8)

3:spring det første tilbud om repair i Consolemode over og fortsæt din installation (nyinstallation)

4:Nu kan du så vælge hvilket drev din nye installation skal ligge på og her er det gerne dit C drev med mindre du vil kører dualboot.

5:Og nu fortæller den dig, der er et styresystem på dette drev og om du vil slette det (L = formatering) eller du vil lave en (R = Repair) - tryk på L.

6:Og den går i gang med at formater dit drev og bagefter starter den op med at lave en helt ny installation.

7:Efter ca. 40 minutter vil du igen være køreklar med en helt ny installation af Windows xp.

OBS: Husk at slå den indbyggede firewall til og hent alle Windows updates efterfølgende.
Det en god ide at have downloadet SP2 og have den liggende på et andet drev eller brændt ud på CD, så den kan blive kørt ind før tilslutning til internettet - (kun hvis din Windows XP-CD IKKE er incl. SP2)

SP2 kan hentes her:
http://www.microsoft.com/danmark/products/windows/windowsxp/SP2_Default_sp2.asp
eller her:
http://intern.sdu.dk/it-service/tjenester/ftphotel/ftpindhold/
Avatar billede nielle Nybegynder
02. juli 2005 - 22:48 #11
Hmmm, det lyder som om at du har rimeligt tjek på hvad det er som skal gøres - og du gør det - det virker bare ikke. :^(

Ja så ved jeg desværre ikke rigtigt hvad der skal til. Hvis du ender med at købe den der ekstra HD så er der heldigvis en rigtig god chance for at få liv i denne her igen.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
02. juli 2005 - 22:49 #12
Nu har jeg, som du har skrevet, prøvet at sætte default settings i min bios, sat mit CD-ROM drev til first bootdevice og bootet fra WinXP-CD'en, men jeg kommer stadig ikke længere end til lige efter godkendelse af licensaftalen (der hvor installationsprogrammet søger efter tidligere versioner af Windows), hvorefter installationsprogrammet hopper direkte til Blue Screen. INDEN jeg overhovedet har mulighed for valg af drev eller partitioner.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
02. juli 2005 - 22:50 #13
nielle: Tja... Jeg synes også selv jeg har rimelig tjek på tingene, når jeg får problemer, men dette her.... KORS i hytten. Der står jeg altså af.
Avatar billede haverslev Novice
02. juli 2005 - 22:51 #14
Har du diskette drev ?
Og har du kun en harddisk, med et stort c-drev ?
Avatar billede whirlwind Nybegynder
02. juli 2005 - 22:53 #15
Nej.. jeg har kun et defekt diskdrev,
og ja... jeg har kun en harddisk med et stort C-drev
Avatar billede haverslev Novice
02. juli 2005 - 23:02 #16
hmm, det var en skam med det diskette drev, ville have fjernet partitionen af den vej.

Har du nogle usb enheder tilkoblet, udover evt. tastatur og mus ?

Og du er 100% sikker på at alle stik er sat korrekt i osv. ?
Avatar billede whirlwind Nybegynder
02. juli 2005 - 23:04 #17
De eneste USB-enheder jeg har sat til udover mus og tastatur er et joystick og et kabel til en mobiltelefon.

...og jeg er sikker på, at alle stik sidder som de skal
Avatar billede haverslev Novice
02. juli 2005 - 23:08 #18
Prøv at fjerne joystik og kablet til mobiltelefonen.
Hvis du har mulighed for det, så prøv lige at bytte om på dine ram.
Hvis du har 2 blokke så prøv at starte med at fjerne en og se om den laver samme fejl.
Hvis du kun har en ram blok, så prøv at sætte den i en anden sokkel.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
03. juli 2005 - 00:27 #19
Tja... så blev det også prøvet... alt sammen uden held :-(
Men tak tålmodigheden. Jeg har nu fundet en anden løsning. Jeg har pillet HD'en ud, og koblet den på som slave på min kærestes maskine, og så kan jeg formatere den derfra.

Bare irriterende, at man ikke kan komme til at løse problemet fra ens egen.
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. juli 2005 - 01:23 #20
Tillad mig at komme med et indspark.

Hvis man bruger Powerknaappen til at slukke med, og disken er ved at skrive på netop dette tidspunkt, så er det ikke til at vide, hvilke ødelæggelser der sker på diskens dataområde.

Når man skanner ned gennem indlæggene, tyder det på, at du har rigtig rod på disken, og derfor tror jeg din eneste løsning er en gang killdisk, som du kan hente her: http://www.killdisk.com/

Husk lige manualen, så du ved hvad du gør, og bare for ikke at komme til at killdiske den forkerte disk, så tag de andre ud, hvis du har andre.

Killdisk sletter ALT på disken, og kan du ikke partitionere/formatere den efter dette, så skal du have fat i en af producentens værktøjer til at give disken liv igen.

Selvfølgelig, kan du fikse det ved at anvende kærestens maskine, så er det jo dejligt.
Avatar billede whirlwind Nybegynder
03. juli 2005 - 02:16 #21
Tak for dit svar dragon... Jeg HAR dog løst problemet på den "hårde" måde. En formattering på kærestens 'puter har fået min 'puter igang igen. Nu skal der så bare installeres alt det der lå og fyldte på den før. ...og du har ret...der VAR meget rod på harddisken inden ;-)
Avatar billede haverslev Novice
12. juli 2005 - 12:53 #22
Lukker du så spørgsmålet ?
Avatar billede nielle Nybegynder
19. juli 2005 - 20:45 #23
?
Avatar billede whirlwind Nybegynder
05. september 2005 - 11:19 #24
Kæmper med at finde ud af at lukke spm. :-/