Avatar billede berg Nybegynder
02. juli 2005 - 17:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Støjsvag køler til socket 775, p4 3,2 ghz

Hej eksperter!

Jeg har for nyligt indkøbt en bunke nyt hardware der er blevet smækket sammen til en næsten velfungerende computer.

Mit problem er med kølingen af CPU'en. Jeg har bare sat den køler der fulgte med i pakken (fra Intel), på. Men når jeg belaster CPU'en (med eksempelvis Battlefield 2), og blæseren når 4200-4500 RPM bliver det klart at den sidder ustabilt, idet den ryster og får kabinettet til at ryste så det hele larmer. Derfor er mit spørgsmål nu:
Hvilken (støjsvag?) køler er anbefalelsesværdig til et Asus 775 bundkort, med en standard P4 3,2 CPU?

Det skal siges at jeg har kontrolleret at blæseren sidder korrekt monteret, hvorfor jeg er nået frem til at der må være tale om en dårlig konstruktion af selve blæseren.

Vh
Berg
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juli 2005 - 20:27 #2
Denne http://edbpriser.dk/Listprices.asp?ID=104948 er utrolig god, og meget lydsvag. Den har også en lille boks, hvor du kan styre blæserhastigheden.

Har den selv, og kører laveste omdrejninger på blæseren, og det giver 43 grader, og den ligger meget konstant.

Nu skal du huske på, at det ikke altid er nok at have en god køler til CPU'en. Du skal også have alt varmen, som køleren "suger ud" af CPU, ud af kabinettet.
Avatar billede berg Nybegynder
02. juli 2005 - 20:47 #3
Tak for det! Jeg kigger lige nærmere på de forskellige modeller, inden jeg lukker spørgsmålet.

Dragonknight-> Det har jeg faktisk taget højde for med sådan en airduct ting, der sidder lige over cpu'ens plads på bundkortet.
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juli 2005 - 21:57 #4
super  !
Avatar billede berg Nybegynder
03. juli 2005 - 00:42 #5
Jeg siger tak for hjælpen, og har besluttet mig for denne:
http://proconsult.dk/katalog/m_komp/s_komp-cool/cool-intel/cool-ac-775frezz7.html

Hvis du vil have point dragonknight, må du lige sige til! :)
Avatar billede dragonknight Juniormester
03. juli 2005 - 01:11 #6
Det er i orden med mig  ;-)
Avatar billede berg Nybegynder
03. juli 2005 - 15:04 #7
Hehe, dit svar kan tolkes på begge måder, så jeg har oprettet et spørgsmål med point til dig, for alle tilfældes skyld.