Avatar billede webroy Nybegynder
02. juli 2005 - 10:42 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Kan ikke slette tom mappe

Hej.

Efter en masse rod hvor min harddisk er pationeret i 2 en C og D har jeg formateret C og lagt XP ind igen. Nu er der en mappe på D som jeg ikke kan slette, jeg har omdøbt den til kill me, og i den ligger der en tom mappe i386. Jeg kan ikke slette nogen af dem den, kan i hjælpe ?

WebRoy
Avatar billede bootie Nybegynder
02. juli 2005 - 10:46 #1
Har du tjekket om nogle af dem er skrivebeskyttet?

Ellers prøv at lukke alle stifindere og åben så en ny. Markere en mappe du vil slette UDEN AT ÅBNE eller expande den og prøv så om du kan slette den.

Jeg har nogle gange oplevet at hvis jeg har en stifinder åben der er i den mappe jeg vil slette fra en anden stifinder så får jeg af vide at jeg ikke må slette den.

Prøv også at slå til således du kan se både skjulte filer og system filer. Der kan jo ligge et eller andet derinde
Avatar billede perj Nybegynder
02. juli 2005 - 10:52 #2
Har du forsøgt med Ad-Aware?
Avatar billede bja2 Nybegynder
02. juli 2005 - 11:03 #3
Har du prøvet at gå ind i computeradministration - Åbnes i kontrolpanelet - og så i diskhåndtering. Så kan du også se status for disken.
Avatar billede webroy Nybegynder
02. juli 2005 - 11:12 #4
Hej igen

Mappen er skrivebeskyttet men det hjælper ikke at fjerne beskyttelsen...

Jeg har fulgt dit råd bootie men nej... den vil ikke væk. Der ligger ingen skjulte filer i den, hvad jeg kan se. Jeg får  en meddelse der siger adgang nægtet.

Kan man fjerne mapper i Ad-Aware ??? skanner den ikke bare for cookies o.lig.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. juli 2005 - 11:14 #5
Mappen er stadigvæk reserveret af et program, der har benyttet den.
Prøv genstarte i safemod (f8) og slet den der
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2005 - 11:18 #6
Ja eller bare genstart.
Safemod burde ikke være nødvendig.
Avatar billede Slettet bruger
02. juli 2005 - 11:24 #7
Hvad med at finde den i regedit og slette den derfra. Tag lige en kopi først.
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. juli 2005 - 11:26 #8
Safemode kan være nødvendigt, hvis det er et stykke adware / vira, der blokerer den
Avatar billede webroy Nybegynder
02. juli 2005 - 11:28 #9
Sorry - jeg har genstartet masser af gange :o) virker ikke.

Jeg har nu prøvet i fejlsikret til stand men... "Det er ikke muligt af flytte mappen i386 : adgang nægtet" vinduet popper op igen.

Jeg har en del foto på D pationen som jeg må finde plads til et andet sted, Jeg har så tænkt på at pattioneret drevet igen for at se om den så forsvinder... men for f... kan det være rigtig at det ikke kan gøres på en anden måde ?

WebRoy
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. juli 2005 - 11:35 #10
Stop!!!!!!!! Havde ikke set at mappen hed I386

Jeg sidder og sover - (og skøjter let hen over din beskrivelse)
Du kan ikke slette mappen I386 på anden partion, uden at partioner / formatter drevet.
Mappen er en windows installationsmappe - ved nye compturer ligger dele af windows installations cd'en der. Dette er i stedet for en cd. Ligeledes kan SP2 ligge der.

Så derfor formattering er eneste vej
Avatar billede webroy Nybegynder
02. juli 2005 - 11:45 #11
Mappen dukkede op efter et crack pga. af problemer med skærmkortet Radeon 9700 pro - min makker som havde pc'en på det tidspunkt lavede en system gendannelse - og vupti :o) så lå mappen på D pationen.

Har jeg ret i at efter jeg har formateret C partionen lagt xp - service pack 2 ind igen på C - kan jeg så roligt formatere D uden at det går ud over instalationen...
Avatar billede halvamatoer Nybegynder
02. juli 2005 - 11:46 #12
Du formatterer bare - så har det ingen betydning
Avatar billede dragonknight Juniormester
02. juli 2005 - 11:47 #13
Ja en format af D: har ingen indvirkning på C drevet.
Avatar billede webroy Nybegynder
02. juli 2005 - 11:52 #14
tak for hjælpen alle, jeg har ringet efter en USB harddisk - så skal den få skal den :o)

Jeg hader at havde en total frisk pc, og så den starter med en unødvendig mappe..

Good weekend.
Avatar billede hcma Novice
02. juli 2005 - 12:06 #15
hvis du har hele i386 mappen liggende på en anden partition har du jo mulighed for at køre en repair direkte fra harddisken:

ELLER REPAIR WINDOWS-XP UDEN CD:
(har ikke prøvet det selv, men skulle virke)

Kræver at mappen i386 er kopieret/lagt over i din PC, da den normalt kun findes på Installations-cd'en

Find winnt32.exe på din PC. Tryk på den og så får du nu mulighed for at opgradere eller installere.
Vælg Opgrader  (produktnøgle skal bruges)
Så kører det, og det bedste: der skal ikke bruges CD (det er åbenbart formålet med at installationen laver back-up filer)
Du bliver også tilbudt at hente alle opdateringer inden du begynder at opgradere.
Til slut skal man re-aktiveres/re-registreres hos Microsoft.