Avatar billede detail Nybegynder
01. juli 2005 - 17:11 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

popup i stedet for "top"

Hej jeg sidder og tilpasser en gæstebog til min hjemmeside. Selve PHP filerne har jeg fundet på nettet, men der er nogle tilpasninger jeg ikke rigtig har styr på.
Når der er en fejl i den formular "gæsten" udfylder, så kommer der en fejlmeddelse. Denne fejlmeddelse kunne jeg godt tænke mig åbnede i et lille browservindue i stedet for i den eksisterende browser. Det skal gerne være et lille popup jeg selv kan definere størrelsen på. Jeg har en lille fornemmelse af at det er denne linie der skal kodes om, men til hvad ?
echo top("Fejl") . "Gæstebogen brokkede sig lidt over dit input:" . $fejlmelding . $generel_tekst . bund();
    exit;

Her er hele scriptet:
<?php
require("./gbog-ting/mysql-funktioner.php");
require("./gbog-ting/design-funktioner.php");
require("./gbog-ting/indstillinger.php");

if(is_array($HTTP_POST_VARS)) {
  $navn = $HTTP_POST_VARS['navn'];
  $epost = $HTTP_POST_VARS['epost'];
  $besked = $HTTP_POST_VARS['besked'];
} elseif (is_array($_POST)) {
  $navn = $_POST['navn'];
  $epost = $_POST['epost'];
  $besked = $_POST['epost'];
}

function gbog_fejl($fejl) {
    $generel_tekst = "<p>V&aelig;r venlig at g&aring; tilbage og ret til.</p>";

    $fejlmelding = "<ul>";
    for($i=0;$i<count($fejl);$i++) {
        $fejlmelding .= "<li>". $fejl[$i];
    }

    $fejlmelding .= "</ul>";
    echo top("Fejl") . "G&aelig;stebogen brokkede sig lidt over dit input:" . $fejlmelding . $generel_tekst . bund();
    exit;
}

function skriv_i_gbog($navn, $epost, $besked) {
    $ip = getenv('REMOTE_ADDR');
    $sql = "insert into gaestebog(navn,epost,besked,ip,tid)
        values('$navn','$epost','$besked','$ip',now())";

    aabn_forbindelse_og_vaelgdb();
    sql_spoerg($sql);
    luk_forbindelse();
}

if(!ereg("[A-z0-9]+", $navn)) {
    $fejl[] = "Du har ikke skrevet dit navn";
}

if(!ereg("[A-z0-9]+", $besked)) {
    $fejl[] = "Du har ikke skrevet nogen besked";
}

if(count($fejl) > 0) {
    gbog_fejl($fejl);
}

skriv_i_gbog(addslashes($navn),addslashes($epost),addslashes($besked));

header("Location: gbog.php");

if($epost_p == "t") {
  $ip = getenv('REMOTE_ADDR');
  $epostens_indhold = "$navn har skrevet denne besked fra IP-adressen $REMOTE_ADDR:\n-----------------------------------------------------\n\n$besked";

  mail($admin_epost, "Der er skrevet i din gBog!", $epostens_indhold);
}

?>
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
01. juli 2005 - 17:24 #1
Forkert kategori, brug javaSCRIPT kategorien.

Java et et programmeringsprog udviklet af sun http://java.sun.com for mere info.
Avatar billede rtfm_now Nybegynder
01. juli 2005 - 17:25 #2
Eller nærmere PHP kategorien, hvis du vil have hjælp til PHP
Avatar billede detail Nybegynder
01. juli 2005 - 17:56 #3
PHP kategorien har sendt mig herover - hmmmm