Avatar billede fnoop Nybegynder
30. juni 2005 - 15:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjerne komplet

Hej allesammen

Hvordan kan jeg fjerne MySQL total fra min computer, for da jeg installeret MySQL kom til at rode lidt for meget rundt med filerne og så afinstalleret jeg den. Men da jeg installeret MySQL igen, kom mine gamle indstillinger frem igen, fx brugernavn og adgangskode -  der dukker op første gang med åbner MySQL!

Jeg vil gerne fuldstændigtet have fjernet MySQL og så installert den igen, så den virker rigtigt. Nu får jeg en fejl meddelse: Faild to start the service og at jeg skal vente i 30 sek.
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 15:53 #1
du kører vel afinstallations programmet, sletter filer der ikke blev fjernet og
sletter evt. service sog registry entries som ikke blev fjernet
Avatar billede fnoop Nybegynder
30. juni 2005 - 21:00 #2
ja, og hele mappen med filerne bliver slettet, genstarter computeren og så indstallere jeg igen.

Kan du foreklare lidt mere om det sidste: service sog registry, ved ikke hvordan jeg skal se efter?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 21:07 #3
gå ind i services og se om MySQL stadig er der

og prøv at søge i registry efter MySQL
Avatar billede fnoop Nybegynder
30. juni 2005 - 21:18 #4
Den står stadig i services, selvom filerne er slettet. Hvordan fjerner jeg det der indefra?
Avatar billede arne_v Ekspert
30. juni 2005 - 21:32 #5
det nemmeste er nok at lave en midlertidig installation af mysql og så bruge den til
at fjerne servicen med
Avatar billede fnoop Nybegynder
30. juni 2005 - 21:45 #6
det er lige meget, har fixet det. Der var nogen fejl i sti'erne til de nødvendige filer, det har jeg så rettt op på og nu virker MySQL fint.