Avatar billede zapoon Nybegynder
29. juni 2005 - 13:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Hvordan skifter jeg IP?

Hej jeg har windows XP og jeg vil gerne ha skiftet mit IP.. En der kan hjælpe med det?
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
29. juni 2005 - 13:36 #1
Start > kontrolpanel > nærtværksforb. > netværksforb. > Højreklik lanforb. > marker TCP/IP protokol

Herunder kan du vælge DHCP eller statisk IP.
Avatar billede boxer Nybegynder
29. juni 2005 - 13:36 #2
Du kan ikke selv skifte din IP. Det kan kun din internetudbyder gøre.
Kontakt din internetudbyder og hør om de vil gøre det og om de evt. skal have noget for det.
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
29. juni 2005 - 13:37 #3
Manger lige at trykke egenskaber, når ud har markeret TCP/IP, men ellers er det ligeud af landevejen. Det skal lige siges at det er meget forskelligt hvordan XP ser ud, så du skal måske kun klikke netværksforb. een gang for at nå til lanforb. etc :)
Avatar billede xohp Nybegynder
29. juni 2005 - 13:41 #4
med mindre du mener din IP til internettet og bruger DHCP (får den tildelt fra internet udbyderen), så kan du skifte dine IP indstillinger på denne måde:

højreklik netværkssteder, vælg forbindelser, vælg den forbindelse du vil ændre IP på, den hedder normalt noget med lokal netværk, højreklik og vælg egenskabe, derfra er det en smal sag at ændre sine TCP/IP indstillinger.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
29. juni 2005 - 14:02 #5
<zapoon>: Det er normalt at når man oprette spørgsmål at pænt vende tilbage dertil og svare om det kunne bruges eller hvad ?
Det har ikke været din vane:
http://www.eksperten.dk/list.phtml?spm_creator=zapoon&status_1=on&status_2=on&status_3=on&status_4=on

Pt. fire stk. spm. uden at vende tilbage igen ?

Mon du så heller ikke vender tilbage til dette spm. ?