Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 01:39 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvordan ser det ud med mine metatags

mine metatags ser ikke ud til at give det ønskede resultat.. jeg kan ikke finde min egen side, med mindre jeg er skiver navnet på den www.wannapixel.dk... Nogen der kan fortælle mig om jeg gør det optimale i foholdet til metatags, som siden ser ud nu.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 01:48 #1
Meta-tags er alt for lette at snyde med og de ignoreres derfor af så godt som alle søgemaskiner.
Søgemaskinerne læser i stedet hvad der står på din side og bruger det til at rate siden efter.
Desværre for dig står der ikke ét eneste ord på din side, da alting er lavet i Flash, som ikke kan/bliver fortolket af søgemaskinerne, som bare ser det som en slags indsat billede. Den enestes stump tekst på din side er dermed URL'en www.wannapixel.dk og denne tekststump er derfor det eneste siden kan findes på.
Både for søgemaskinernes og for brugervenlighedens skyld bør en hjemmeside i ren Flash altid ledsages af en tilsvarende i HTML.
Avatar billede netro Nybegynder
29. juni 2005 - 01:58 #2
Det samme gælder selvfølgelig for dine kunders sider, hvis de er lavet i Flash. Så pas på ikke at love dem for meget, hvad angår søgemaskiner, ved mindre du som sagt også laver en udgave i HTML.
Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 02:01 #3
jeg bruger <noscript> nede i body i forhåbning om af google finder det tekst jeg har smidt ind der - er det noget man kan satse på
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 02:03 #4
Nej, der bør som minimum være en HTML-side der præsenterer det samme indhold. Det hedder i øvrigt "internetfirma" og ikke "internet firma"
Avatar billede keysersoze Guru
29. juni 2005 - 09:46 #5
jeg syntes personligt at dine meta ser ret dårlige ud - læg fx specielt mærke til disse;

<meta name="GOOGLEBOT" CONTENT="NOARCHIVE">
<meta HTTP-EQUIV="PRAGMA" CONTENT="NO-CHACHE">

betyder at siden ikke skal arkiveres og at siden ikke skal caches - og det er jo ikke videre smart.

Dine meta bærer tydelig præg af at du har brugt en funktion a la metamaten.dk til at generere dem.

Foruden store fejl i meta er der kodemæssigt også mange fejl der kan give en dårlig indeksering eller i værste fald slet ingen - og selvom du har et noscript med en smule indhold vil jeg slet ikke mene at det er nok overall til et site der vil gøre sig seriøst bemærket på søgemaskiner.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 10:21 #6
Alt dette ændrer ikke på at Google og andre ignorerer disse metatags, og at det derfor ikke er værd at spille alt for meget kode på. Cleecer burde i stedet kode en side i HTML også.
Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 10:26 #7
tak for det brugbare svar.
Avatar billede keysersoze Guru
29. juni 2005 - 10:28 #8
schwarz84 >> korrekt - har jeg sagt andet?
Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 10:29 #9
jeg er ikke den store javascript haj - så jeg kommer i problemer, hvis jeg skal lave det samme som flash'en... Men engang når jeg får tid, skulle jeg måske gøre forsøget på at lave en HTML side...
Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 10:33 #10
keysersoze

Har rettet lidt i min måske lidt rodede kode, men kan ikke finde nogle synderlige kodemæssige fejl - ud over height=100% på en tabel... - hvilke snakker vi om keysersoze
Avatar billede keysersoze Guru
29. juni 2005 - 10:43 #11
du behøver for så vidt ikke kode hele sitet så det ser pænt ud eller noget - du kan i fx noscript lave et link over til et kedeligt sitemap og fra sitemappen linke over til nogle indholdssider som du vil have google til at læse og som er sigende for din egentlige side. Fra de sider laver du så bare en javascript-redirect videre til din flash side så de brugere der kommer ind på de sider aldrig får dem at se.

Det jeg mener med dårlig kode er selve opsætningen - jo højere på siden det relevante indhold står jo bedre... og det første indhold google kan læse ligger omkring linie nummer 250. Næsten alt forinden da kunne med fordel lægges ind i js-filer eller lignende.

Dette virker ret nyt for dig/jer - hvad gør du/i i henhold til jeres kunders sites? ingenting?
Avatar billede cleecer Nybegynder
29. juni 2005 - 10:57 #12
i foholdet til flash og søgemaskineoptimering har jeg ikke overblik over hvad man kan gøre, og ja alt ud over metatags og hvordan google generelt fungere, har jeg ikke brugt så meget tid på.
Avatar billede keysersoze Guru
29. juni 2005 - 11:05 #13
ok. det kunne måske være en rigtig god idé - både i henhold til jeres eget site men også kunderne. ;)
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
29. juni 2005 - 17:29 #14
keysersoze: Nej, jeg troede bare at du mente at siden så blev indexeret som cleecer ville have, når disse meta-tags var fjernet. Det var nok også sådan cleecer opfattede dit svar når han accepterede det.

cleecer: Du kan prøve at kigge på nogle af disse artikler: http://www.eksperten.dk/artikler/Generelt-IT/Soegemaskiner/ for lidt mere indformation om hvordan man optimerer til søgemaskiner.
Avatar billede lars_frank Nybegynder
08. januar 2006 - 14:34 #15
man kunne evt dekorere baggrunden med forskellige ord istedet for et baggrundsbillede. Ja, det synes jeg mindsandten kunne være vældigt smart. Og istedet for ord som web,flash osv. kunne du skrive ord som "xxx, porn, thomas helmigh" og andre populære søgeord. Så kan det nok være at du vil få besøg på dig side... Ja jeg vil da personligt gå så langt at sige at det er en sikker vinder... Du vil på meget kort tid opleve et boom af kunder, der bliver henvist til din side via glimrende søgemaskiner som jubii og nightleif.dk.
Du bliver rig min søn, RIG.... HAHAH (o_0)