Avatar billede perj Nybegynder
28. juni 2005 - 16:34 Der er 12 kommentarer og
2 løsninger

Kan en zip-fil indeholde virus.

Jeg har haft hackerbesøg på min hjemmeside, og hackeren har tilsendt mig omkring 100 mails med vedhæfte zip-filer. Kan jeg åbne dem?
Avatar billede mikeo Nybegynder
28. juni 2005 - 16:35 #1
Det ville jeg nok ikke gøre hvis jeg var dig!!!
Avatar billede mikeo Nybegynder
28. juni 2005 - 16:36 #2
De kan godt indeholde virus, nemlig...
Avatar billede screem_brille Novice
28. juni 2005 - 16:36 #3
en zip fil kan indeholde hvad som helst
Avatar billede dmcn Praktikant
28. juni 2005 - 16:48 #4
Åbn dem på en Linuxmaskine. :)
Avatar billede Slettet bruger
28. juni 2005 - 16:50 #5
omdøb dem til free_porn.zip og få en ven til at sende dem tilbage til ham :p..
Avatar billede boxer Nybegynder
28. juni 2005 - 16:50 #6
Enig med de andre
Avatar billede perj Nybegynder
30. juni 2005 - 15:40 #7
Ville lige være sikker. Har en gammel bærbar med win 98, hvor jeg vil åbne dem når tid.
Tak for kommentarerne.
Smid venligst et svar.
Avatar billede venturer Nybegynder
30. juni 2005 - 15:42 #8
Zip-filen i sig selv er sjældent virus inficeret. Men den/de filer der er pakket ind i den er der stor sandsynlighed for at inficeret. Pointen er at flere virusscannere ikke kan pakke filen ud og scanne de pakkede filer.
Avatar billede mikeo Nybegynder
01. juli 2005 - 09:26 #9
c") svar
Avatar billede wickedd Juniormester
01. juli 2005 - 09:31 #10
Næsten alle antivirus programmer kan tjekke filerne i zip filer og endda en hel bunke andre. Få kan tilmed scanne en zip fil der er beskyttet med et password.

Har man et antivirus program der ikke kan tjekke pakkede filer, så skal man vist til at kigge efter et andet hurtigst muligt.
Avatar billede boxer Nybegynder
01. juli 2005 - 10:25 #11
wickedd -> Prøv disse testfiler og fortæl mig om dit virusprogram fandt virus ved dem ALLE.
http://www.eicar.org/anti_virus_test_file.htm
Avatar billede wickedd Juniormester
01. juli 2005 - 23:09 #12
Avatar billede boxer Nybegynder
02. juli 2005 - 06:13 #13
Jeg mente ellers at der var en af dem der først dukkede op med virusadvarsel når den blev åbnet.
Avatar billede wickedd Juniormester
02. juli 2005 - 06:17 #14
Det er også derfor der er det lille røde ikon nede i proceslinjen, som betyder den residente scanner er slået fra - Ellers fik jeg slet ikke lov til at hente dem ned :)