Avatar billede hansenhald Nybegynder
28. juni 2005 - 14:30 Der er 4 kommentarer

genstarter/booter til desktop under spil

Hej

Jeg har et problem med min PC. Problemet består i at min PC enten booter til desktop eller genstarter (BSOD) når jeg spiller et spil.

I maj måned "brændte" min PC sammen og jeg fik ved den lejlighed udskiftet bundkortet og processoren. Jeg har 2 harddiske med på hver 80 GB, på den ene er mit styresystem XP Home SP2 installeret - på den anden har jeg installeret mine spil, dokumenter, billeder osv.

Efter udskriftningen af bundkort og processor gensinstallerede jeg XP og opdaterede igen til SP2. Jeg havde herefter problemer med internettet idet PC´en genstartede på vilkålige tidspunkter når jeg var på nettet. Det er nu rettet ved at opdatere chipset- og surfboard modemdriverne og fungerer upåklageligt.

MEN - som nævnt har jeg problemer med spil, både når jeg spiller IP2IP med andre over internettet og når jeg spiller offline. PC´en booter mig til desktop (og lukker spillet helt ned) eller genstarter med BSOD på vilkårlige tidspunkter i spillene og jeg modtager fejlmeddelser som "nv4_disp.dll" og "wink32.sys" og jeg mistænker mit grafikkort (evt. driveren) for at være den skyldige..

PC´en er en 3.0 GHz, 2x80 GB harddisk, bundkortet er af mrk. "V-class" (tror jeg) - i manualen står der "Intel 865PE/848P + ICH5 Chipset Based", mit grafikkort er et NVIDIA GeForce4 Ti 4200 som pt. er opdateret til driverversion 7.1.8.9

Er der nogen der kan stille en diagnose ud fra disse oplysninger vil jeg blive meget glad !! - og jeg kan selvfølgelig bidrage med flere systemoplysninger hvis nødvendigt..

Mvh

Hansenhald
Avatar billede gratis Nybegynder
28. juni 2005 - 14:44 #1
Hej :) jeg har lige haft 71.89 installeret og måtte gå tilbage til 71.84 da flere af mine spil ikke ville køre overhovedet... har samme grafikkort som dig, om det vil løse dit problem ved jeg ikke, men ku være et skud værd...
http://www.nvidia.com/object/winxp_2k_71.84.html
Avatar billede huset Praktikant
28. juni 2005 - 14:46 #2
Samme problem her, og min spinder perfekt med 40.72
Avatar billede gratis Nybegynder
28. juni 2005 - 14:48 #3
hvis du prøver denne løsning, så afinstaller din nuværende driver først og deaktiver dit virus program under installationen af den "nye" driver.
Avatar billede huset Praktikant
11. september 2005 - 07:52 #4
Mon det er på¨tide du finder ud af at få givet feedback eller lukket tråden!