Avatar billede looppen Nybegynder
27. juni 2005 - 13:07 Der er 3 kommentarer

ODBC connect til MSDE over netværk

Hej,

Jeg forsøger at installere en MSDE database server.
indtilvidre kan jeg connecte til den fra den maskine som der installeret på.
Problemet er så bare at jeg ikke kan connecte fra andre maskiner på netværket.
Begge maskiner er WinXP pro.
MSDE er installeret med følgende:
SAPWD="xxx" INSTANCENAME="RSBASE" DISABLENETWORKPROTOCOLS=0 SECURITYMODE=SQL DATADIR="c:\rssql\data\" TARGETDIR="c:\rsbase\prg\"
Avatar billede arne_v Ekspert
27. juni 2005 - 14:15 #1
connection string ?

fejl besked ?

nogen firewall ?
Avatar billede looppen Nybegynder
27. juni 2005 - 14:23 #2
ingen firewall.

Jeg forsøger bare at oprette ODBC forbindelse fra windows kontrolpanel. Jeg skal bare se om det virker...hvilket det altså ikke gør ;-)

fejlbeskeden er:
Sql state 01000
Sql server fejl: 10110
Sql state: 08001
Sql server fejl: 6
Avatar billede looppen Nybegynder
27. juni 2005 - 15:22 #3
Hmm... Jeg har prøvet at installere MSDE på en anden PC på samme netværk og den kan jeg godt connecte til...

Det forklarer selvfølgelig ikke så meget, men mit problem er som sådan løst.