Avatar billede lyric Nybegynder
26. juni 2005 - 19:34 Der er 4 kommentarer

Problemer med Netværk SP2 installation

Davs allesammen. Jeg sad igår og installerede XP pro på min komputer, og derefter fik jeg sat mit LAN netværk op. Alt virkede fint og jeg kunne komme på nettet. Derefter downloadede jeg alle sikkerheds updates fra Windows siden, og fik kørt anti virus på min komputer hvorefter jeg hentede den danske version af SP2 og fik installerede det. Jeg kom desværre til at starte med at installere SP2 (Engelsk version) og så kom den så og sagde at den ikke passede med det sprog mit styresystem var på. Derfor downloading af den Danske SP2 som så også virkede fint.

Jeg rebootede så min maskine men da jeg så kom tilbage ind i windows kunne jeg ikke komme på internettet mere....

Den siger:

"Du kan muligvis ikke oprette adgang til internettet eller visse netværksressourcer. Problemet opstod fordi netværket ikke tildelte en netværksadresse til computeren"

Jeg tjekkede alle kabler, plus genstartede min router. Alt funker fint, og jeg pingede min IP og den fandt både min IP og undernet IP.

Jeg kunne heller ikke "reparer Lan-Forbindelse". Den siger så bare den prøver på at finde en ny IP Addresse, men kan ikke.

Hjælp!

Mvh

Lyric
Avatar billede coolby Nybegynder
26. juni 2005 - 19:42 #1
Du siger ud har fået ip fra routeren
Avatar billede coolby Nybegynder
26. juni 2005 - 19:42 #2
den har fået ip fra routeren?
Avatar billede johnstigers Seniormester
26. juni 2005 - 19:48 #3
http://frip.dk/hotpop/SP2%20patch.zip

Den her patch retter fejlen med manglende internet efter installation af SP2.
Avatar billede lyric Nybegynder
26. juni 2005 - 20:57 #4
Coolby... Ja. Den har fået Ip fra routeren :-)

John Stigers:

Ok.. Dillemma. Jeg sidder på arbejde og jeg kan ikke downloade ting (restriktioner), + vi køre med shuttles så har ikke engang diskette drev og kan ikke komme online derhjemme fra. Må prøve at se om jeg kan få en kammerat til at hente den patch til mig, til imorgen.

Der kan ikke være andre muligheder man evt kunne fixe den på uden at skulle komme på nettet? Evt nogle indstillinger inde i selve windows?

Mvh

Lyric