Avatar billede nesdam Nybegynder
26. juni 2005 - 14:30 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mange sider på Internettet kan ikke findes med Linksys router

Hej
Jeg har haft en Linksys Wireless router i ca. tre mdr. og det har kørt upåklageligt med mit Stofanet.
Nu er der pludselig sket det af ca. 50% af de sider jeg gerne vil besøge "ikke kan findes". De kommer ikke frem!(Nej, det er IKKE pornosider)
Hvis jeg kører uden om routeren og direkte fra mit modem til PC kommer de ønskede sider.
Jeg har prøvet at koble mit Norton Antivirus/Internet Security fra men det hjælper ikke.
Jeg formoder at det er nogle justeringer eller sikkerhedsforanstaltninger der er ændret ved routeren,men jeg aner ikke hvordan jeg får det tilbage til "normal" tilstand så jeg igen kan se alle sider.
Avatar billede xohp Nybegynder
29. juni 2005 - 14:46 #1
Jeg tror jeg ved hvorfor, men kender ikke linksys godt nok til at sige om du selv kan rette det.

men linksys routerne er jo bag facaden linux, og linux er lidt længere fremme mht routing end mange af internettets routere, og problemet kan skyldes ECN, et lille tillæg til TCP/IP der skulle giver mindre delay og bedre båndbredde, desværrer er dette ikke dynamisk (der er ingen fejlmelding tilbage om at modtageren ikke forstod pakken), så din router finder ikke selv ud af at der er et problem. Hvis du på nogen måde kan komme til linux systemet bagved via kommandolinie så kan do slå ECN fra ved at skrive:

echo 0 > /proc/sys/net/ipv4/tcp_ecn
Avatar billede nesdam Nybegynder
29. juni 2005 - 14:55 #2
Tak for dit svar.
Jeg kender desværre INTET til Linux og ved derfor ikke hvordan , jeg kan afprøve din teori.
Avatar billede majsmarken Nybegynder
30. juni 2005 - 07:17 #3
Hvad med HARDWARE Reset af Router ?
En lille knap der skal aktiveres i X sekunder...
Avatar billede nesdam Nybegynder
30. juni 2005 - 15:16 #4
Det med RESET har jeg overvejet men ikke afprøvet endnu. Jeg har haft routeren afbrudt fra netstikket og genstartet. De seneste dage efter dette har det kørt rimelig stabilt, så jeg venter lige med at foretage mig yderligere. Det med HARD RESET er dog nok mit næste træk hvis jeg får større problemer end i øjeblikket.
Avatar billede nesdam Nybegynder
15. september 2005 - 02:05 #5
Jeg har stadig dette problem efter HARD RESET. Som sagt virker nettet fint fra mit modem (stofa) men så snart det skal igennem routeren "blokeres" mange sider.
Avatar billede nesdam Nybegynder
23. december 2005 - 20:20 #6
det var en hard reset der skulle til.
hvis majsmarken ligger et svar får han pointene
Avatar billede nesdam Nybegynder
02. marts 2009 - 19:52 #7
lukker spørgsmålet