Avatar billede kt000 Nybegynder
26. juni 2005 - 11:44 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Brænde en film ned på DVD.

Jeg bruger brænderprogrammet NERO Burning 6, og jeg har to videofiler, som jeg gerne vil have brændt ned på en DVD-skive.
Mit spørgsmål er så: Hvis jeg brænder de 2 videofiler ned på en DVD-skive, bliver filmen så sammenhængende, når den afspilles på en DVD-maskine, eller vil den pludselig stoppe efter at "første videofil" er blevet afspillet?
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. juni 2005 - 11:56 #1
Den beholder de to filer separat, men check selv når du kommer til det punkt hvor DVD-menuen skal designes - der kan du selv designe DVD'ens udseende...

PS: Prøv evt. at gøre det på DVD-RW eller DVD+RW første gang - så kan du altid slette DVD'en igen, hvis resultatet ikke bliver som ønsket!

PS: Et rigtig godt alternativ til Nero (og efter manges mening bedre) er TEMPGEnc Xpress 3.0 (konverterer formater) og TEMPGEnc DVD Author (brænderprogram)... bruger begge med stpr fornøjelse!! Se guide her---> http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=441  (Viser eksempel på konvertering fra AVI til DVD og brænding, men det klarer selvfølgelig også SVCD, VCD, MPEG osv....)
Avatar billede boxer Nybegynder
26. juni 2005 - 11:56 #2
Da det ikke er 2 sammenhængende filer, vil den stoppe efter 1. videofil.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. juni 2005 - 11:58 #3
uffestenberg -> Den tror jeg snarest jeg vil afprøve :o)
Jeg har hørt flere gode anbefalinger af dette program.
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. juni 2005 - 12:03 #4
Yeps... det holder virkelig! Jeg er ikke helt sikker, men jeg mener, der findes gratis-udgaver af programmerne...

Jeg kan specielt godt lide, at når jeg konverterer en avi-fil til dvd, hvilket normalt tager laaaang tid, så kan jeg bare splitte filen op i f.eks. 4 kapitler og lave det første og så starte fra næste frame, når jeg har tid senere... (vælg helst et sted i filmen, hvor der alligevel er sceneskift/sort billede - så bliver overgangen mindre synlig ved afspilning)...
Avatar billede kt000 Nybegynder
26. juni 2005 - 12:19 #5
Men jeg kan da se ud fra guiden "http://www.piratgruppen.org/article.php3?id_article=441", at hvis man bruger TEMPGEnc Xpress 3.0 , og man har to filer som mig, så kan man encode dem ud i én fil. Vil det sige, at filmen så bliver sammenhængende, når den afspilles??? Det er jo det jeg ønsker...:-)

Et andet spørgsmål: der står i guiden, at hvis man konverterer til Video-CD, så går det hurtigere, men det er da DVD, den skal konverteres til??????
Hvilket format skal man konvertere til, hvis man vil have den bedste kvalitet, når DVD'en bliver færdig?
Avatar billede boxer Nybegynder
26. juni 2005 - 12:35 #6
Bedste kvalitet er altid DVD uanset hvilket program du bruger.

Jeg var lige et smut inde på deres hjemmeside. Så vidt jeg kan se koster programmerne til sammen 105$ - Det synes jeg måske er lige i overkanten :o/
Der kan godt nok DL prøveversioner men det er jo ikke holdbart i længden.
Avatar billede boxer Nybegynder
26. juni 2005 - 20:38 #7
kt000 -> Det er ikke særlig pænt at oprette et spørgsmål, få et svar der passer og derefter pointene selv. Lad det ikke blive en vane. Det her er jo ikke første gang :o/
http://www.eksperten.dk/spm/628228
Avatar billede uffesteenberg Novice
26. juni 2005 - 21:55 #8
Yes... to filer kan samles til én! VCD er hurtigere men ikke optimal kvalitet (man siger normalt at det svarer til VHS video)... bare vælg DVD som output, så bliver det ikke bedre...

Og i øvrigt... skidesmart idé det der med at give sig selv point... hvis den tendens fortsætter så kan du vinke farvel til én af de bedste sider på nettet!