Avatar billede kim-s Nybegynder
07. april 2001 - 12:07 Der er 12 kommentarer

Modem driver

Jeg mangler en driver til et Conexant HCF PCI 56k v.90 modem. Bemærk venligst at denne driver skal virke i Windows ME. Den der finder driveren først får point!
Avatar billede hotpop Novice
07. april 2001 - 12:27 #1
Der er ikke nogen drivere på deres side!
Avatar billede hotpop Novice
07. april 2001 - 12:29 #2
Conexant (formerly Rockwell Semiconductor Systems) does not build, sell or support consumer modems; we sell modem chipsets to modem manufacturers.

Drivers, other software, installation and application support, repairs and upgrades must be obtained from your modem or computer manufacturer (in the case of pre-installed internal PC modems).

Conexant er chipsættet i dit modem! Hvad hedder fabrikanten af modemet?
Avatar billede kim-s Nybegynder
07. april 2001 - 15:17 #4
Hotpop >> Jeg skal have installeret windows Me istedet for Windows 98, men modem driveren findes ikke i windows me. Og hos compaq kundeservice ombestemmer de sig for hvilket modem det er hver gang! Jeg kan se i windows 98 at modem\'et hedder Conexant HCF Pci ... osv...

makse >> Det ser ud til at du har fundet den rette driver :-) Jeg ser lige om den virker...
Avatar billede hotpop Novice
07. april 2001 - 15:20 #5
modemet hedder ikke det du skriver! det er kun chipsættet!
læs selv her: www.conexant.com
Avatar billede clatelopspoi Nybegynder
07. april 2001 - 18:44 #6
Jeg tror sagtens du kan bruge Windows 98 driverne i Windows ME!!!
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
08. april 2001 - 08:32 #7
Hejsa....
Det du kan prøve at gøre er, at lægge Quick Restore cd\'en ind igen........brænd hele det bibliotek, der hedder \"cpqdrv\", der ligger din modemdriver.......hvis du er heldig virker den også til ME.
Avatar billede mr.athlon Nybegynder
08. april 2001 - 08:33 #8
Den mappe ligger på roden af C: ....:0)
Avatar billede blueyed1 Nybegynder
19. april 2001 - 07:06 #9
Her

http://jimsmodems.50megs.com/

I øvrigt kan du godt bruge Win98 driverne i WinME. Det gør jeg med samme Modem
Avatar billede peet-49 Novice
22. april 2001 - 02:51 #10
det er en rockwell driver, du skal bruge
Avatar billede makse Nybegynder
18. juni 2001 - 01:43 #11
Har du fået løst problemet?
Husk evt. at lukke spørgsmålet.
Avatar billede sirkitt Nybegynder
28. november 2001 - 13:53 #12
Gå i \"Kontrolpanel\", \"Modem\", \"Egenskaber\",
\"Tilslutning/forbindelse\", \"Avanceret\". Du skriver derefter denne streng i \"Yderligere indstillinger\":

at&f+ms=k56,1,75,28800,75,44000
eller
at&fx&c1&d2%n1
at&f+ms=v34

ps.
Hvis du får fejlen 630 er det fordi at den ikke forstår komandoen. Du skal genstarte maskinen før du prøver den næste.