Avatar billede nomak Nybegynder
25. juni 2005 - 19:45 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

spørgsmål ang. php og mysql.

Hej.

jeg har nu endelig fået apache og php til at virke på serveren, men... Jeg tror jeg har klokket i det. Skal mysql installeres FØR php, for at det kan integreres?

hvis ikke, er der så en venlig sjæl der kan hjælpe mig på vej?

I alle tilfælde, så er en hjælpende hånd påskønnet :)
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2005 - 20:07 #1
Nej det skulle ikke have den store betydning - du har apache og php så kan du installerer mysql og mysqladmin.

Men hvad er problemet ?
Avatar billede nomak Nybegynder
25. juni 2005 - 20:08 #2
php ser ikke ud til at understøtte det på phpinfo() ? det står i hvert fald intet om mysql på siden
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2005 - 20:11 #3
Kører du Windows eller Linux ?

Er Mysql startet ?
Avatar billede nomak Nybegynder
25. juni 2005 - 20:17 #4
eftersom jeg har oprettet dette spm i freebsd kategorien, så tror jeg nok jeg kører unix :)

Og ja, det er startet og kører
Avatar billede Slettet bruger
25. juni 2005 - 20:21 #5
Undskyld mig
Avatar billede nomak Nybegynder
25. juni 2005 - 20:36 #6
jeg fandt ud af, at jeg havde installeret php, uden nogen som helst moduler, såsom mysql osv.