Avatar billede sploof Nybegynder
24. juni 2005 - 23:44 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Slette programmer på IMac OSX

Hejsa.

Hvordan sletter man programer på en mac? er det nok at slette dem fra skrivebordet eller er der en funktion som hedder tilføj/fjern programmer som der er i windows?
Avatar billede egonspock Seniormester
25. juni 2005 - 01:03 #1
Det er som regel tilstrækkeligt at smide dem ud derfra hvor de blev lagt. Om det så er skrivebordet eller mappen med Programmer. Der er normalt en smule tilbage, der ikke er værd at bekymre sig om, men der kan være enkelte programmer, man skal holde sig fra at installere, som f. eks. Norton, da det installerer en forfærdeligt masse bras alle mulige steder, som den end ikke selv kan holde rede på. Men det hører absolut til undtagelserne.
Avatar billede ph1 Nybegynder
07. september 2005 - 12:03 #2
der er ingen til/fjern funktion, det er som egon siger bare at smide folderen i affaldsspanden, osx kører ikke med en registreringsdatabase, og en masse shared dll filer som kan lave virkelig bøvl hvis de mangler, eller bliver rodet rundt i, og gudske tak og lov for det =)I
Avatar billede macpcadvice Nybegynder
11. oktober 2005 - 12:59 #3
Hvis man vil være sikker på at få fjernet alt kan man søge på program navnet. Så vil Spotlight finde alt der høre til det program, instillingsfiler osv. så kan du slette dem manuelt.