Avatar billede paolomalaco Nybegynder
24. juni 2005 - 16:09 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

sletning af extra XP instalation

Jeg har vaeret saa dum at instalere 2 windows xp (i to forskellige mapper) men hvordan sletter jeg nu den uonskede?
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2005 - 16:16 #1
Klik på Start, klik på Kør, skriv: msconfig  og tryk enter, vælg faneblad: BOOT.INI og klik på 'Kontroller alle startstier”. Windows vil nu selv slette den/de ugyldige startstier i boot.ini – Anvend/Ok.
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
24. juni 2005 - 16:18 #2
men hvordan ved jeg at den sletter de rigtige og ikke dem jeg bruger
Avatar billede case_sensitive Nybegynder
24. juni 2005 - 16:20 #3
Du kan sagtens slette den uønskede partition, den bliver jo ikke brugt hvis du starter op på den anden.
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2005 - 16:29 #4
Her er en anden måde på det.

Når du har startet din maskine op, på den XP du vil beholde.

Klik på start > indstillinger > kontrolpanel > system, fanebladet system, indstillinger under start og genoprettelse.  Klik knappen ”Rediger”  - så ser du et Notepad, der f.eks. ser sådan ud:
boot loader]
timeout=30
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP"
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\ WINDOWS="Microsoft Windows XP"
Her kan du nu slette den nederste linie som refererer til den installationer du vil slette.
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
24. juni 2005 - 16:59 #5
tak tror at jeg fandt ud af det. DU kender vel ikke en nem maade at faa alle mine programmer frem til at virke igen uden at geninstalere
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2005 - 17:03 #6
Jeg er ikke helt med ?
Prøv at forklare lidt mere.
Er det programmer, du ikke har adgang til mere ?
Er det programmer som ligger på en anden disk ?
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
24. juni 2005 - 17:05 #7
fordi jeg blev nod til at instalere windows igen er alle de programmer jeg har liggende (office, adobe osv. ) ikke mulige at bruge tror bare at jeg bliver nod til at instalere hele svineriet igen.
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
24. juni 2005 - 17:14 #8
smid lige et svar alligevel
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2005 - 17:18 #9
Hvis du har lavet en nyinstallation af XP på dit c-drev, så er alt slettet på c-drevet.
Hvis derimod du har installeret XP som en "repair" så skulle alle dine programmer osv være indtakte.
Men umiddelbart tror jeg, at du har udført en nyinstallation.
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
24. juni 2005 - 17:32 #10
ja provede med en rapair forst men det ville stadig ikke virke. Blaa skaerm og genstart
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2005 - 17:35 #11
OK, så ej jeg bange for at det hele er slettet.

MEN du skriver:  "ikke mulige at bruge tror bare at jeg bliver nod til at instalere hele svineriet igen."

Kan du da se programmerne ?
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
24. juni 2005 - 17:37 #12
ja de ligger stadig i deres mapper under program files men naar jeg "starter" dem saa mangler der altid en dll fil.
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2005 - 17:40 #13
OK, så skal vi lige prøve noget - du må ikke slette/installere/ændre noget.

Jeg vender lige tilbage med et forslag
Avatar billede paolomalaco Nybegynder
24. juni 2005 - 17:43 #14
det er lidt for sent men eller mange tak jeg er begyndt
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2005 - 17:46 #15
Klik på start > indstillinger > kontrolpanel > system, fanebladet system, indstillinger under start og genoprettelse.  Klik knappen ”Rediger”  - så ser du et Notepad.
Når du er kommet derind, så markere du hele teksten og laver en Copy/past (klik/og sæt ind) og sætter teksten herind i dette spørgsmål, så jeg lige kan se den
Avatar billede haverslev Novice
24. juni 2005 - 17:48 #16
Ok, hvis du er begyndt at installer igen, så er det nok for sent.