Avatar billede kanusti Novice
24. juni 2005 - 15:10 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Rens af bærbar

Hey...

Når nu kæresten har brillieret og hældt kakao ned i min elskede bærbar computer...og den efterfølgende bliver pænt varm når man spiller på den, findes der så et sted man kan sende den hen og blive renset ( den er ikke forsikret )...
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2005 - 15:13 #1
Hvad mærke er det ?

De fleste Salgssteder kan sende en den ind til servcecentre.
Avatar billede uffesteenberg Novice
24. juni 2005 - 15:20 #2
Men det er værd at checke hvad det vil koste!
En af mine veninder tabte en kop te ned i sin bærbare pc og forretningen, hvor hun havde købt den sagde det ville koste mange tusind kroner - næsten det samme som hun havde givet for den. Tilfældigvis spurgte hun i en butik med brugt pc-udstyr i Århus (nu lukket) - han gjorde det for ca. 700!!!
Avatar billede leif Seniormester
24. juni 2005 - 15:22 #3
Hvor bor du henne ? Har måske en som kan kigge på den billigt.
Avatar billede sparki Nybegynder
24. juni 2005 - 15:26 #4
I kolding (ligger vidst også i århus) er der noget der hedder datagården A/S - de rensede min der også havde fået et skyll af kakao, til 850,-..

Det var dog mig selv der klarede det med kakao'en :)
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2005 - 15:28 #5
officielt nej, så kan du ikke, da den vil bliver erklæret væskeskadet, og det er derfor ikke muligt at lave den (så man er sikker på den vil virke upåklageligt, og det er nødvendigt for at kunne give garanti på reparetionen), det du kan gøre er at få en til at skilde den ad, og nærmest vaske den, og så lade den tørre 100% inden den samles igen, det er den bedse chance du har for at den overlever.
Avatar billede schwarz84 Nybegynder
24. juni 2005 - 15:30 #6
Måske skal du prøve at få fat i dit forsikringsselskab (hvor du har din indbo-forsikring). Det er muligt at de erstatter den...
Avatar billede kanusti Novice
24. juni 2005 - 15:37 #7
Jeg bor i KBH... Har forsøgt forsikringen og de vil ikke dække under indbo fordi det er en pludselig opstået skade ? .. De har simpelthen en undskyldning for alt :P Hvornår er en skade ikke pludselig :D

Men efter der var spildt i den lod jeg den tørrer i 3 dage på siden så det kunne løbe ud.. Så skilte jeg den ad sammen med en kammerart så meget vi turde og rensede den med vatpinde... så samlede jeg den igen og den har sådan set virket fint i et halvt års tid... Nu bliver den bare mere og mere varm når jeg spiller og jeg er bange for at der sidder nogen rester og irrer et sted i den og den derfor en dag futter af...

Vil helst have den på autoriseret sted eller ihvertfald en som er pænt sikker på hvad han laver ...

Det er en:

PRIMETECH Centrino

15,4" TFT Widescreen Display 1280x800

Intel Pentium M 1.6 GHz Centrino Dothan Processor 2Mb cache

40GB Harddisk 5400rpm

1024 MB DDR333 RAM - PC2700 KINGSTON

Combo DVD/ CDRW Drev IDE

ATI Radeon 9700 PRO 128 MB DDR Grafikkort

10/100Mbps Netkort.

WLAN 54mbps Wireless.

Lydkort

3 x USB 2.0 porte

1 x IEEE1394 Firewire port

1 x PS/2 port

Kortlæser Type (SD/CF/MC)

Vægt 2.9 kg

2 Års fuld garanti
Avatar billede uffesteenberg Novice
24. juni 2005 - 15:38 #8
Datagården er kun i Kolding og Haderslev
Avatar billede kasper.h Nybegynder
24. juni 2005 - 15:41 #9
Jeg kan godt skille den ad og rense den for dig. Jeg har prøvet det mange gange før. Jeg kan dog ikke love at den holder op med at blive varm, der kan være sket så meget med den. Men jeg kan fjerne de sidste rester af kakao. Bor i Gentofte.
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2005 - 15:42 #10
du for det ikke lavet autoriseret, det eneste du opnår ved et er en regning for at den er undersøgt og er væskeskadet, har haft alt for mange sager inden for serviceren af komsumer elektronik (som tekniker), til jeg kan overbevises om nogen vil påtage sig sådan en opgave og udføre den med garanti. (kommer du til sydsjælland ved lejlighed, skal jeg gerne rense den for dig)
Avatar billede kanusti Novice
24. juni 2005 - 15:45 #11
Takker meget venligt af jer...

Har lige fået et svar fra det sted jeg købte dens supportafdeling

"Spørgsmålet er om det kan renset men vi kigger da gerne på den og renser den mod et gebyr hvis det kan lade sig gøre.

Ellers må vi høre om vores leverandør har mulighed for at rense den."

Så det tror jeg at jeg prøver i første omgang. De samler dem selv derude så de må vel for pokker også vide hvordan de skal skille dem ad igen :D
Avatar billede kanusti Novice
24. juni 2005 - 15:48 #12
Kan ikke lige helt lure hvem og hvordan med point i det her spørgsmål ?
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2005 - 15:50 #13
kanusti, jeg vil næsten æde en hat på at supporteren ikke har vidst hvad han /hun talte om, for ingen af de værkstederjeg har arbejdet på som radiomekaniker og EDB tekniker har ville røre sådan en sag med en ildtang, men passer det så er det da klart et forsøg værd
Avatar billede kanusti Novice
24. juni 2005 - 15:53 #14
Jeg har lige spurgt på en bekræftigelse af indlevering og pris, så nu håber jeg at det holder... ville være rart at få den fixet... Men han skriver heller ikke at de kan garantere at den kommer til at virke...

Jeg kan jo altid håbe på at de kommer til at tabe en euro palle med cement ned over den og så lige stikker mig en ny fra lageret som undskyldning.

Det der med at spise hatte, er det ikke noget som Anderbilt plejer at tabe I, så tjenere må spørge om han vil have mere salt til hatten :D
Avatar billede screem_brille Novice
25. juni 2005 - 08:34 #15
kanusti hehe jo du har ret mht anderbilt, men en sjælden gang er det også joakim der kommer til det *G*
Avatar billede kanusti Novice
27. juni 2005 - 11:09 #16
Hvordan med point her ?