Avatar billede mpl Nybegynder
24. juni 2005 - 13:57 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

mc med "on (release)" i andet mc, spiller ikke

Hej,

Jeg har et mc med denne kode:

on (release) {
    _root.undermenu_mc.vari = "hej";
}

Dette mc er placeret i et andet mc med navnet "undermenu_mc". Ude på scenen er der så et tekstfelt der aflæser denne variabel: "undermenu_mc.vari", men der sker bare ikke noget når man trykker på mc'et med release-koden :(

Hvis jeg flytter mc'et  ud på scenen, virker det som det skal... Hvad dælen har jeg overset?
Avatar billede webt Nybegynder
25. juni 2005 - 08:05 #1
Ummidelbart burde din kode jo virke, men et par ting:
- Den første, har du givet MC'et instance name eller er det bare navnet i library?
- Hvordan aflæser du variablen på i root? prøv evt _root.undermenu_mc.vari i textfeltet hvis du ikke allerede gør sådan
- Ellers prøv at indsætte traces rundt omkring, efter du har sat variablen inde i on releasen

Hvis jeg har forstået det ret, er det noget lign det her du prøver at lave?
http://martin-nielsen.com/exp/628266/

Ellers prøv at uploade fla'en så kigger jeg på den

Mvh
Martin
Avatar billede mpl Nybegynder
25. juni 2005 - 13:06 #2
Jeg har prøvet at forenkle den lidt, så den ikke er så rodet.

http://www.kawaii.dk/flashmenu/
Avatar billede webt Nybegynder
25. juni 2005 - 16:26 #3
Hmm den sætter da variablen og viser den som den skal eller har jeg misforstået noget?

Mvh
Martin
Avatar billede webt Nybegynder
25. juni 2005 - 16:29 #4
Hov det var mig der ikke lige tænkte, kigger lige lidt på den :)
Avatar billede webt Nybegynder
25. juni 2005 - 16:45 #5
Ahh så fandt jeg problemet, inde i undermenu_mc har du 2 frames i øverste lag men kun en frame i nederste lag, og da knappen samt dens action ligger på frame 1 sker der ikke rigtigt noget i frame to.
http://martin-nielsen.com/exp/628266/menu4.swf
http://martin-nielsen.com/exp/628266/menu4.fla

Mvh
Martin
Avatar billede mpl Nybegynder
25. juni 2005 - 17:10 #6
Ah super! sådan går det når man stirrer sig blind. Hvis du lige giver et svar, så er der et par point på vej :)
Avatar billede webt Nybegynder
25. juni 2005 - 17:14 #7
Kender det alt for godt, stirrede også en god tid på det og fattede ikke hvorfor den ikke ville heh, sådan kan det gå, du får et svar :)
Avatar billede webt Nybegynder
03. august 2005 - 15:22 #8
Mon ikke det er tid til at få lukket her?

Mvh
Martin
Avatar billede mpl Nybegynder
04. august 2005 - 08:10 #9
Åh, det er jeg ked af...
Avatar billede webt Nybegynder
11. august 2005 - 15:03 #10
Det er helt i orden, man kan jo glemme, lige været på ferie så derfor først vendt tilbage nu

Tak for points og fortsat god dag
Martin