Avatar billede mimmer Nybegynder
24. juni 2005 - 11:41 Der er 14 kommentarer og
2 løsninger

HL2 og Steam?

Jeg har lidt problemer med HL2. Har spillet det længe uden problemer, men lige for tiden går der ged i det nogle gange. Computeren fryser nogle gange når jeg vil loade min bane eller hvis jeg dør og skal ud til menuen, hvor jeg kan loade.

Jeg slukker windows (xp pro) ved at holde Reset knappen inde. Når computeren starter op - reparerer den - og jeg kan se at det er filer i forbindelse med HL2.

Hvad kan der være galt? Det er som om der er kludder i filerne - savegames... men ved ikke hvor de ligger?

Mappen HL2 som installeret spillet i er tom - kører det hele fra Steam serveren?

Fatter intet?

Har en ok computer, så det er nok ikke den der halter:
Abit IC7-G (bundkort)
Intel Pentium 4 3.4 (Northwood)
Zalman køler
Ati Radeon 9700 pro
2 x dual corsair RAM
Creative Laps lydkort (nyt)

Tror problemerne begyndte efter at jeg fik nyt bundkort i. Det andet var et Abit IC7 som kæresten har fået.
Avatar billede vexer Nybegynder
24. juni 2005 - 14:05 #1
Har du formateret efter du satte det nye bundkort i? Hvis ikke kan dette skabe problemer, men hvis det kun er HL2 der har problemer vil jeg ikke tror at det er det der er problemet.

Du kunne evt. prøve en geninstalation eller reparation (kan ikke huske om man kan reparerer HL2). Det vil jeg umiddelbart mene skulle hjælpe.

Med hensyn til hvor spillet ligger placeret, så kan du se at der i din steam folder ligger en mappe der hedder steam apps, det er her alle exe filer og saves games og så videre ligger gemt. Og jeg tror du måske har ret i at spillet ikke kan loade filerne eller noget i den stil, hvis den altid fryser i load sekvenserne. Men som sagt tror jeg at en geninstalation vil hjælpe den del, og så gem lige dine save games ;)
Avatar billede mimmer Nybegynder
24. juni 2005 - 16:03 #2
Er det kun save mappen jeg skal gemme, for at huske mine baner?
Vigtigt så jeg ikke skal starte forfra - er nået langt?

D:\Programmer spil\Valve\Steam\SteamApps\konto\half-life 2\hl2\SAVE
Avatar billede pallotto Nybegynder
25. juni 2005 - 00:05 #3
Du skal kun gemme dine save games for at kunne spille videre når du har instaleret spillet igen. Du skal self lige lægge dem ind i spille igen når du er har lagt det nye spil ind :).
Avatar billede vexer Nybegynder
25. juni 2005 - 02:28 #4
jep... bare erstat den mappe der ligger i hl2 mappen med din gamle save mappe som du kopierede.
Avatar billede mimmer Nybegynder
29. juni 2005 - 11:17 #5
Underligt - windows xp bliver ved med at køre en check-disc på D drevet, hvor spillet ligger. Det sker hver gang jeg starter eller genstarter computeren?

Kan heller ikke defragmentere det drev, da den siger en check-disc er planlagt. Jeg har ikke bedt den om det. Hvordan stopper jeg det?

Den gjorde det i forbindelse med spillet første gang, og rettede nogle filer ang. HL2, men hvorfor bliver den ved?! Den retter ikke noget mere.
Avatar billede pallotto Nybegynder
29. juni 2005 - 18:26 #6
Har du slettet spillet og instaleret det igen?
Avatar billede mimmer Nybegynder
29. juni 2005 - 19:42 #7
ja
Avatar billede vexer Nybegynder
29. juni 2005 - 23:46 #8
Hmm, format d:?

Personlig ville jeg nok bare formaterer da det er det der er mest lige til. Men ved self ikke hvor meget du har liggende der ikke skal slettes.
Avatar billede mimmer Nybegynder
30. juni 2005 - 14:32 #9
Der ligger flere gigabite på disk D...

L... virker stadig ikke ordentligt. Kunne loade en autosave (Steam husker åbentbart hvor man er nået til). Så trykkede jeg ESC og ville loade den sidste nye autosave, men den fryser ved skærmen hvor den skal loade.

Computeren bliver ved med at lyse - normalt blinker den når den arbejder...
Avatar billede vexer Nybegynder
30. juni 2005 - 19:25 #10
Det lyder godt nok mystisk...

Lige umiddelbart vil jeg sige at en formatering ville gøre underværker, men det hvis det er for bøvlet ved jeg ikke lige...

Du har ikke en anden HD hvor du kan smide tingene over?
Avatar billede mimmer Nybegynder
30. juni 2005 - 21:16 #11
Det vil vel heller ikke hjælpe at afinstallere Steam og installere igen. Bliver den ikke ved med at huske mine autosaves?
Avatar billede vexer Nybegynder
30. juni 2005 - 22:14 #12
hvis du afinstalerer steam så vil alt hvad der hedder savegames bliver slettet... med mindre du beder den om at gemme dem (mener jeg den spørger om, men er ikke sikker)
Avatar billede mimmer Nybegynder
15. juli 2005 - 18:52 #13
Har lige lagt det på hylden et stykke tid. Skal nok se på det snart (har bare så meget pt)
Avatar billede mimmer Nybegynder
18. september 2005 - 17:38 #14
Har ikke fået kigget nærmere på det, og dermed ikke fået løst problemet.

Men synes I skal lægge svar alligevel, så får I 30 point hver for jeres råd. Jeg må bare oprette spørgsmålet igen på et andet tidspunkt når jeg får tid til at rode med det.
Avatar billede vexer Nybegynder
18. september 2005 - 17:55 #15
så i orden... held og lykke med det.
Avatar billede mimmer Nybegynder
10. oktober 2005 - 22:26 #16
Lukker - har stadig ikke fået gjort noget ved det.