Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 10:54 Der er 23 kommentarer og
1 løsning

Hijackthis log

Ja min pc er blevet lidt, rent ud sagt fucked.. Jeg kan ikke logge på min gmail.com, der går den bare ind under Yahoo search, hvor i mod at jeg godt kan på andre pc'er. Jeg kan heller ikke logge på msn.. Tjek venligst min log for skumle ting, jeg håber det kan hjælpe.

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 10:54:23, on 23-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Microsoft Hardware\Mouse\point32.exe
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
D:\Valve\Steam\Steam.exe
C:\DOCUME~1\TOBIAS~1\LOKALE~1\Temp\sais.exe
C:\Programmer\PerSono\perstray.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\Programmer\Internet Explorer\iexplore.exe
C:\WINDOWS\system32\cidaemon.exe
E:\Downloads\Programmer\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [POINTER] point32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [winupdate] C:\Programmer\winupdate\winupdate.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [p2pnetworking] p2pnetworking.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [BearShare] "E:\BearShare\BearShare.exe" /pause
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Shell] C:\WINDOWS\system32\shell32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [I downloaded pirated Software  I post my Hijack Log] C:\WINDOWS\system32\_.gof
O4 - HKLM\..\RunServices: [p2pnetworking] p2pnetworking.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - HKCU\..\Run: [180ClientStubInstall] "C:\DOCUME~1\TOBIAS~1\LOKALE~1\Temp\sais.exe"
O4 - Global Startup: Perstray.lnk = ?
O4 - Global Startup: VIA RAID TOOL.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe

På forhånd tak

t0by
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 10:56 #1
Ps. jeg har kun scannet med Norton Antivirus og den fandt self. ikke noget....
Avatar billede kalp Novice
23. juni 2005 - 11:03 #2
ser på det
Avatar billede kalp Novice
23. juni 2005 - 11:05 #3
Download og gem denne scanner på skrivebordet. (Vi skal bruge den senere)
http://www.spywareinfo.dk/download/mwav.exe

Genstart i Fejlsikret tilstand ved at taste F8 under opstart.

slet denne mappe

C:\Programmer\winupdate\

afinstaller helst

p2pnetworking

Kør HijackThis, scan og sæt et flueben ud for disse linjer - luk øvrige programvinduer. Dobbelt tjeck alt kom med!. Klik herefter "Fix checked" i hijackthis:

O4 - HKLM\..\Run: [winupdate] C:\Programmer\winupdate\winupdate.exe /auto
O4 - HKLM\..\Run: [Windows Shell] C:\WINDOWS\system32\shell32.exe
O4 - HKLM\..\Run: [I downloaded pirated Software I post my Hijack Log] C:\WINDOWS\system32\_.gof
O4 - HKCU\..\Run: [180ClientStubInstall] "C:\DOCUME~1\TOBIAS~1\LOKALE~1\Temp\sais.exe"

Højreklik på windows start knappen (helt nede i venstre hjørne af din skærm) og vælge "Stifinder", klik på Funktioner->Mappeindstillinger->Vis.
Fjern flueben ved "Skjul beskyttede operativsystemfiler".
Fjern flueben ved "Skjul filtypenavne for kendte filtyper".
Sæt prik i "Vis skjulte filer og mapper".

Find og slet (Kig godt efter!!.. Det du ikke finder har hijackthis muligvis selv kunne slette!)

Filerne

C:\WINDOWS\system32\shell32.exe
C:\WINDOWS\system32\_.gof

Gå herefter i Start -> Programmer -> Tilbehør -> Systemværktøjer -> Diskoprydning og slet temp-filer, temporary internet files og papirkurv.

Klik på mwav.exe som du hentede, programmet pakker sig selv ud og starter.
Sæt flueben i følgende:
Memory, Startup folders, drive, Registry, System folders og Services.
Sæt prik i følgende:
All local drives og Scan all files

Genstart normalt og kopir en ny hijackthis log herind så jeg kan se om vi fik fjernet det hele eller om noget skulle være blevet overset:)
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 11:11 #4
p2pnetworking <- ? Har ikke noget.. emule eller noget som helst, men har haft :(
Avatar billede majsmarken Nybegynder
23. juni 2005 - 11:11 #5
<kalp>:
[p2pnetworking] + [BearShare] ???
Mappen: C:\Programmer\winupdate\ slet ?

Hent denne bat fil og kør den:
http://www.spywareinfo.dk/download/cleantempxp2k.bat
den sletter alt i din temp mappe(r).
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 11:16 #6
Har slettet C:\Programmer\winupdate ... og skal til at slette de andre ting.
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 11:19 #7
Jeg regner også med at jeg skal slette "O4 - HKLM\..\Run: [p2pnetworking] p2pnetworking.exe" ikke sandt?
Avatar billede kalp Novice
23. juni 2005 - 11:27 #8
Man kan sige du nok får nyt snavs ind snart med bearshare.. men bearshare i sig selv er ikke snavs.

men ja du skal slette winupdate som beskrevet.. og hvis

O4 - HKLM\..\Run: [p2pnetworking] p2pnetworking.exe

er der efter du har afinstalleret p2pnetworking skal den også fikses.. den burde dog forsvinde af sig selv efter genstart.
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 11:30 #9
kan ikke finde _.gof inde under system32... så er den vel slettet?
Avatar billede kalp Novice
23. juni 2005 - 11:31 #10
yep må vi gå ud fra.. men kan jeg se når du kommer med en ny log til sidst:)
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 11:35 #11
Hvornår skal jeg køre den der .bat fil? efter jeg har scannet med virusprogrammet?
Avatar billede kalp Novice
23. juni 2005 - 11:48 #12
gør det efter du har foretaget diskoprydning.. det er næsten det samme.
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 12:03 #13
Den scanner.. har fundet over 2900 vira...
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 12:29 #14
Ny log:

Logfile of HijackThis v1.99.1
Scan saved at 12:29:03, on 23-06-2005
Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600)
MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180)

Running processes:
C:\WINDOWS\System32\smss.exe
C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe
C:\WINDOWS\system32\services.exe
C:\WINDOWS\system32\lsass.exe
C:\WINDOWS\system32\svchost.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe
C:\WINDOWS\Explorer.EXE
C:\WINDOWS\SOUNDMAN.EXE
C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe
C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
C:\WINDOWS\system32\RUNDLL32.EXE
C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe
D:\Valve\Steam\Steam.exe
C:\Programmer\PerSono\perstray.exe
C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
C:\Programmer\Logitech\Video\FxSvr2.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
C:\WINDOWS\System32\cisvc.exe
C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
C:\WINDOWS\System32\svchost.exe
C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe
E:\Downloads\Programmer\hijackthis\HijackThis.exe

R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName = Hyperlinks
O4 - HKLM\..\Run: [URLLSTCK.exe] C:\Programmer\Norton Internet Security\UrlLstCk.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SoundMan] SOUNDMAN.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [Symantec NetDriver Monitor] C:\PROGRA~1\SYMNET~1\SNDMon.exe /Consumer
O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvCpl.dll,NvStartup
O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install
O4 - HKLM\..\Run: [type32] "C:\Programmer\Microsoft IntelliType Pro\type32.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [LVCOMSX] C:\WINDOWS\system32\LVCOMSX.EXE
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoRepair] C:\Programmer\Logitech\Video\ISStart.exe
O4 - HKLM\..\Run: [LogitechVideoTray] C:\Programmer\Logitech\Video\LogiTray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\jusched.exe
O4 - HKLM\..\Run: [NvMediaCenter] RUNDLL32.EXE C:\WINDOWS\system32\NvMcTray.dll,NvTaskbarInit
O4 - HKLM\..\Run: [{0228e555-4f9c-4e35-a3ec-b109a192b4c2}] C:\Programmer\Google\Gmail Notifier\gnotify.exe
O4 - HKCU\..\Run: [CTFMON.EXE] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe
O4 - HKCU\..\Run: [Skype] "C:\Programmer\Skype\Phone\Skype.exe" /nosplash /minimized
O4 - HKCU\..\Run: [Steam] D:\Valve\Steam\Steam.exe -silent
O4 - HKCU\..\Run: [LogitechSoftwareUpdate] C:\Programmer\Logitech\Video\ManifestEngine.exe boot
O4 - Global Startup: Perstray.lnk = ?
O4 - Global Startup: VIA RAID TOOL.lnk = C:\Programmer\VIA\RAID\raid_tool.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\EXCEL.EXE/3000
O9 - Extra button: (no name) - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Sun Java Console - {08B0E5C0-4FCB-11CF-AAA5-00401C608501} - C:\Programmer\Java\jre1.5.0_02\bin\npjpi150_02.dll
O9 - Extra button: Opslag - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~4\OFFICE11\REFIEBAR.DLL
O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Programmer\Messenger\msmsgs.exe
O16 - DPF: {B38870E4-7ECB-40DA-8C6A-595F0A5519FF} (MsnMessengerSetupDownloadControl Class) - http://messenger.msn.com/download/msnmessengersetupdownloader.cab
O23 - Service: Symantec Network Proxy (ccProxy) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccProxy.exe
O23 - Service: Symantec Password Validation (ccPwdSvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccPwdSvc.exe
O23 - Service: Symantec Settings Manager (ccSetMgr) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\ccSetMgr.exe
O23 - Service: Norton AntiVirus Auto Protect Service (navapsvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\navapsvc.exe
O23 - Service: NVIDIA Display Driver Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\system32\nvsvc32.exe
O23 - Service: SAVScan - Symantec Corporation - C:\Programmer\Norton Internet Security\Norton AntiVirus\SAVScan.exe
O23 - Service: ScriptBlocking Service (SBService) - Symantec Corporation - C:\PROGRA~1\FLLESF~1\SYMANT~1\SCRIPT~1\SBServ.exe
O23 - Service: Symantec Network Drivers Service (SNDSrvc) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\SNDSrvc.exe
O23 - Service: SymWMI Service (SymWSC) - Symantec Corporation - C:\Programmer\Fælles filer\Symantec Shared\Security Center\SymWSC.exe
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 12:40 #15
Når jeg tjekker min gmail.. den kan stadig ikke[img]http://www.weltzer.com/når jeg vil tjekke min mail.JPG[img/]
[img]http://www.weltzer.com/når jeg trykker på Gmail linket.JPG[img/]

[img]http://www.weltzer.com/Det der sker efter...JPG[img/]
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 12:41 #16
Når jeg tjekker min gmail.. kan den ikke.. 1. http://www.weltzer.com/når jeg vil tjekke min mail.JPG

2. http://www.weltzer.com/når jeg trykker på Gmail linket.JPG

3.http://www.weltzer.com/Det der sker efter...JPG
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 12:43 #17
http://www.weltzer.com/når%jeg%vil%tjekke%min%mail.JPG

http://www.weltzer.com/når%jeg%trykker%på%Gmail%linket.JPG

http://www.weltzer.com/Detder%sker%efter...JPG

Når jeg vil ind på min gmail, bliver jeg videresendt til Yahoo search.. og jeg kan derfra ikke komme ind på min mail.. se billederne.
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 12:46 #19
Hvad skal jeg gøre? Og er du igang med at kigge på den nye log kalp?
Avatar billede saibot Novice
23. juni 2005 - 13:02 #20
...?
Avatar billede kalp Novice
24. juni 2005 - 08:57 #21
din log er ren.. prøv at løse det sidste problem ved at nulstille IE... tryk funktioner og vælge nulstil webindstillinger.
Avatar billede kalp Novice
24. juni 2005 - 08:58 #22
ps. til det vindue du ser her
http://www.weltzer.com/nårjegtrykkerpåGmaillinket.JPG

sæt flueben i boksen så det ikke kommer frem mere.
Avatar billede saibot Novice
24. juni 2005 - 11:27 #23
Ok tak for hjælpen kalp.. jeg blev træt af at jeg stadig ikke kunne logge på msn og gmail efter du have hjulpet med log... så derfor formaterede jeg C: så nu kører det bare :) Tak for hjælpen med log etc.
Avatar billede saibot Novice
24. juni 2005 - 11:33 #24
Du har fået dine 30 point