Avatar billede jakob.dll Nybegynder
06. april 2001 - 22:23 Der er 3 kommentarer og
2 løsninger

atapi??

jeg er ved at installere windows på en ældre computer uden cd-rom-drev
derfor skal jeg først have installeret cd-rommen
Det er en atapi cd-rom og noget men noget oak technology....
Drevet er fra 99, men min nyoprettede bootdiskette kunne ikke finde driverne til drevet, og derfor kan jeg ikke instlere windows....

Hilsen Morten
Avatar billede makse Nybegynder
06. april 2001 - 22:25 #1
Prøv at hente en fra www.bootdisk.com
Avatar billede john.doe Nybegynder
07. april 2001 - 00:14 #2
Find filerne vide-cdd.sys og mscdex.exe evt.på nettet.

Skriv derefter i autoexec.bat (på bootdisk)

c:\\mscdex.exe /d:mscd0001

I config.sys (på bootdisk)

device=c:\\vide-cdd.sys /d:mscd0001

Reboot.
Avatar billede halifax Nybegynder
07. april 2001 - 01:56 #3
Hvis der bruges john.doe\'s metode skal de to filer ligge på bootdisken og stiangivelsen skal ikke begynde med c:\\.... , men a:\\
Avatar billede hvid Nybegynder
09. april 2001 - 14:46 #4
Sidder den rigtigt på IDE kablet og er sat tilsvarende op i din BIOS?

(undskyld hvis dette er en slevfølgelighed).
Avatar billede hvid Nybegynder
09. april 2001 - 14:54 #5
...skal måske lige sige at din hd skal sidde som primary master, og cd-romdrevet skal sidde som primary slave på samme kabel. Desuden skal du sørge for, at kablet sidder i primary IDE-port.
Hvis du bruger windows9x, og det er en computer i pentiumklassen(eller AMD) kan du sætte den op til at boote fra d: drevet i BIOS.
Kig i din BIOS og find en boot-sequence. Sæt cd-rom til \"primary\" boot-device.
Hvad de præcise bios placeringer hedder varriere med bios-type...