Avatar billede boselbach Nybegynder
22. juni 2005 - 01:30 Der er 6 kommentarer

php 5 og mysql - fejl

Hej
Jeg har før brugt php 4 og mysql uden problemer, men efter jeg ha installeret php 5 har jeg endnu ikke fået mysql til at virke.

PHP Startup: Unable to load dynamic libray 'c:\php\extensions\php_mysql.dll' - Det angivne modul blev ikke fundet.

Men mappen extensions ligger under mappe c:\php\

Jeg håber der er en af jer der ved hvad der skal gøres.

Med Venlig Hilsen
Bo
Avatar billede grunken Nybegynder
22. juni 2005 - 01:55 #1
i php5 installation medfølger der en fil der hedder : libmysql.dll

Prøv at kopiere den over i dit windows dir :-)
Avatar billede saucer Nybegynder
22. juni 2005 - 08:58 #2
MySQL bliver ikke installeret automatisk i PHP5. Så du skla som grunken siger finde den dll fil og aktivere den i php.
Avatar billede tomb3 Nybegynder
22. juni 2005 - 13:08 #3
1. kopier php_mysql.dll over i C:\PHP\
2. Gå ind i C:\Windows\php.ini og enable "php_mysql.dll"

Dvs. fjern ; under
;php_mysql.dll

Så virker det :)
Avatar billede sukos Juniormester
22. juni 2005 - 13:14 #4
Ser ud som extension_dir er korrekt defineret i php.ini, så du behøver ikke kopiere dll'en nogen steder.

Men filen, "lib_mysql.dll", som ligger i php mappen, skal du kopiere til dit windows dir, c:\windows eller til mappen "system" eller "system32" som ligger i dit windowsdir
Avatar billede boselbach Nybegynder
22. juni 2005 - 21:57 #5
jeg har prøvet at kopire libmysql.dll både ind i windows mappen, system og system32 det virker stadigvæk ikke, ; er fjernet fra php_mysql.dll i php.ini

er der andre foreslag, ellers må jeg bare gå tilbage til php 4
Avatar billede tomb3 Nybegynder
23. juni 2005 - 11:30 #6
Ja, smid filerne i C:\PHP så virker det!