Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. juni 2005 - 23:12 Der er 19 kommentarer og
1 løsning

Terminalserver-sessioner over trådløst netværk

Vi roder en del med vores terminalserversessioner efter af vi har fået nogle bærbare med trådløst netværk.

Jeg vil give 100 points for at få positivt bekræftet at det kan lade sig gøre at køre at køre på en win2k TS over trådløst, og en beskrivelse af jeres setup.

vores bærbare er acer (xp pro) med 2200BG netkort, AP har vi prøvet forskellige med samme resultat, vores TS klient er microsofts egen fjernskrivebordsforbindelse.

Hvis jeg lader dem stå og pinge serveren kan jeg se at der i gennemsnit for hver 100 eller 200 pakker kommer 1 timeout - og det er typisk den der får TS-sessionen til at stalle - men der er intet system i det desværre.

har hørt at 2k3 er bedre til at genoptage tabte sessioner, men vi har ingen planer om at skifte lige nu.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. juni 2005 - 23:16 #1
hvis der er brug for mere info så skriv gerne :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
21. juni 2005 - 23:19 #2
Hmmm... Jeg kører op mod diverse servere med RDP protokollen (XP, W2K SRV, W2003 SRV) uden problemer. Mit setup er et billigt Zitech 54G netkort på en gammel ASUS P3 800 Mhz. Som trådløs router har jeg en Zyxel G2000 ud mod en 4mbit ADSL.

Jeg kan desværre ikke komme med noget konkret. Jeg har dog hørt, at i Citrix miljøer laver man nogle justeringer så opkoblinger med stor latency (ex. GPRS) bliver mere stabile.
Avatar billede lap Nybegynder
21. juni 2005 - 23:38 #3
Dine udfald er helt sikkert problemet så de skal efterforskes først (du skal have et stabilt trådløst netværk).

Har du for mange AP's med for stor rækkevidde, således at din PC skifter AP? Det udersøger du ved at downloade og installere Net Stumpler (http://www.netstumbler.com/downloads/) og ser efter, om du står og skifter AP. I så fald skal du justere sendestyrken, således at det ikke sker længere.

Testen kunne evt. være at slukke for alle andre AP som du kan "se" - herefter ping test igen.

Hvis det ikke hjælper, så skal du prøve at kikke efter PC'ens belastning - er det WPA/WEP som er årsagen - prøv at fjerne al kryptering (og alle andre "forhindringer" i netværket imellem AP og terminal server).

Hvis intet af det hjælper må du vende tilbage.
Avatar billede preetz Nybegynder
21. juni 2005 - 23:39 #4
Hej

Prøv med KeepAlive jævnfør kb artikel:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;216783

Jeg bruger selv KeepAlive på en 2003'er, virker fint.
Avatar billede lap Nybegynder
21. juni 2005 - 23:45 #5
den artikel er da vist til det modsatte - at sikre disconnetede sessioner bliver smidt helt af?
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
21. juni 2005 - 23:55 #6
tak for indlæggene
jpvj> du skriver sådan set det jeg efterlyser .. forudsat din w2k srv også er terminalserver - kan du ikke lægge et svar
lap> tak for dine tips, og din bemærkning om at udfaldene (pakketab) skal efterforskes og fixes først. jeg har prøvet næsten alt det du beskriver undtagen at fjerne kryptering. så det vil jeg snarest tjekke. pt er der kun _et_ ap for at udelukke forstyrrelser. pakketabet generer ikke almindelig internet, det er kun TS-sessioner. når jeg har tjekket det op laver jeg et nyt spm med det jeg finder ud af
preetz> kan keepalive også bruges til at holde på forbindelsen?
Avatar billede preetz Nybegynder
21. juni 2005 - 23:57 #7
Artiklen er lidt tvetydig, det er rigtigt. Definition på keepalive indstillingen er mere præcis:

"Enables persistent connections."

Spring pkt 2 og 3 over, og nøjes med at enable KeepAlive.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
22. juni 2005 - 00:06 #8
preetz> ok, jeg kigger lige på det ved lejlighed - så skal du også have points hvis det er noget der hjælper mig
Avatar billede preetz Nybegynder
22. juni 2005 - 00:10 #9
Jeg overså seneste indlæg.

Ja, KeepAlive kan også bruges til at holde forbindelsen i live. KeepAliveInterval og KeepAliveTime kan hjælpe på latency, lidt ala det jpvj nævner om citrix miljøer.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. juni 2005 - 10:00 #10
Jeg vil osse lige nævne de mulígheder der er i group policy - security sett. - wireless network f.x. mulighed for at definere Ssid og netværkstype, /b/g , men ved ikke om det er relevant for dit problem da det lyder som en periodisk fejl.
Avatar billede serverservice Praktikant
22. juni 2005 - 10:06 #11
sorry - glem mit indlæg - det er i w2003 server man kan det.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
22. juni 2005 - 15:19 #12
ok, jeg smutter forbi skolen en aften og kigger på det, så vender jeg tilbage (det bliver muligvis først efter weekenden)
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
23. juni 2005 - 14:30 #13
jpvj> du må meget gerne lægge et svar (hvor du bekræfter at din w2k srv benyttes som terminalserver)
preetz> points i dette spm handler om det som jpvj har svaret. jeg opretter snarest et nyt spm hvor du får points for løsningen hvis den virker for mig. jeg tjekker det lige ud først. OK sådan?
Avatar billede preetz Nybegynder
23. juni 2005 - 14:35 #14
Helt cool.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
30. juni 2005 - 00:08 #15
hej - jeg holder den stadig kørende - skal lige ordne nogle andre ting først, så vender jeg tilbage .... og så skal jeg jo også lige have en feriedag indimellem :-)
Avatar billede jpvj Nybegynder
30. juni 2005 - 09:00 #16
Ja, jeg kører både med RDP 5.1 op mod Windows Server 2000 og 2003 gennem en 54mbit trådløs forbindelse.
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. juli 2005 - 19:10 #17
aaargh - det fjollede system til pointsgivning, nu var der selvfølgelig den forkerte jeg fik givet.
ordner I lige selv det jpvj og preetz? sry
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
01. juli 2005 - 19:15 #18
nu er jeg gået videre med det trådløse netværk i forste omgang, så kommer serveren bagefter (preetz, jeg skal nok vende tilbage med et link når jeg får testet på serveren, men først vil jeg have netværket op at køre)
http://www.eksperten.dk/spm/629857
Avatar billede kenp Novice
04. juli 2005 - 21:20 #19
jpvj du skal hente point her http://www.eksperten.dk/spm/627645
Avatar billede mrmox2 Nybegynder
07. juli 2005 - 14:07 #20
takker kenp og preetz
vender snart tilbage med en ny keep alive tråd