Avatar billede kolme Nybegynder
21. juni 2005 - 12:09 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Er AMD Athlon XP og Sempron det samme? HJÆLP HURTIGT

Hej,
Jeg har lige købt en computer for en ven. Det skulle være en Sempron (3000+, tror jeg),
Men ved opstart af PC, står der at det er en Athlon XP 2500+. Han ringende så ind for, at høre om det ikke var en fejl. De (Føniks-computer) siger dog at det bare er fordi at der skal ændres nogle jumpers (eller var det i BIOS? Kan ikke lige huske det).
Mit spørgsmål er så: Er det rigtigt, eller er det med sikkerhed smidt en forkert processor i?
På forhånd tak for dit svar!
Avatar billede teh1337 Nybegynder
21. juni 2005 - 12:13 #1
du kan jo prøve at sætte bus frekvensen til det den skal være, til den givene cpu
dette gøres i bios'en eller ved at kigge i manualen til dit bundkort :) kig efter tallene 100,133,200,266,333,400
Avatar billede kolme Nybegynder
21. juni 2005 - 12:16 #2
Hvordan ved jeg hvorledes Sempron skal sættes op? Er der ikke en side der har en oversigt over dette?
Og skal det forstås sådan, at det sagtens kan ske at være en sempron, selvom den siger at det er en Athlon XP?
Avatar billede tubber Juniormester
21. juni 2005 - 12:17 #3
http://www.amd.com/us-en/assets/content_type/utilities/setup.exe

Dette Tool fra  amd kan fortælle hvad det er for en :)
Avatar billede kolme Nybegynder
21. juni 2005 - 12:19 #4
Perfekt! Tak skal du have!
Jeg vender lige tilbage når jeg har været ude ved ham og teste det....
Avatar billede tubber Juniormester
21. juni 2005 - 12:24 #5
Her er et screendump af min info på min CPU:
http://www.zentasoft.dk/amd.jpg

Det er en Athlon 2500+ jeg har......
Kig på family model nummeret og så gå ind på amds hjemmeside og find nummeret ser lige efter direkte link
Avatar billede tubber Juniormester
21. juni 2005 - 12:32 #6
Der er en chart i den her pdf hvor du kan kigge kan du finde CPU'en i den chart er det ikke en sempron.....
Avatar billede kolme Nybegynder
21. juni 2005 - 12:35 #7
Øh, hvilken PDF?
Avatar billede kolme Nybegynder
21. juni 2005 - 16:25 #8
Det var bare en forkert indstilling af jumperne. Nu er det som det skal være.
Smid lige nogle svar, så får I point.
Tak for hjælpen!
Avatar billede tubber Juniormester
21. juni 2005 - 19:40 #9
Det kommer her :) husk også lige at få et svar fra teh :)