Avatar billede xonxfiles Nybegynder
21. juni 2005 - 12:06 Der er 3 kommentarer

navi fejlkode 35 netbios

jeg har en gammel navi kørende med 5 brugere, der er 30 maskiner på nettet, lavet med samme image og maskinerne er ens. problemet er at navi kun kører på ca. halvdelen. på den anden halvdel melder den ud at at maskinen har ingen netværks adapter, fejlkode 35 netbios nbc_lana_numb alt er sat ens op at alt andet på nettet fungere perfekt. håber på et godt tips. dette gir max points da det plager mig slemt. på forhånd tka
Avatar billede didb Nybegynder
21. juni 2005 - 12:36 #1
Hey.
Det skyldes formentligt at Netbios ikke er standard protokollen.
Hvilket styresystem har du på maskinene??
Avatar billede xonxfiles Nybegynder
23. juni 2005 - 14:21 #2
tak for svaret, men det var mere end som så, det viste sig jeg skulle bruge en fil der hedder lanacfg.exe som så skal installeres og herefter kan man så give sin primære netværks adapter nummer 0 (da der jo er flere adaptere og protokoller på de fleste maskiner i dag) (de kan hedde op til 254)og og efter en genstart kan navi igen..
Avatar billede janmh Nybegynder
02. december 2005 - 23:41 #3
Her er lidt om LANACFG.EXE fra microsoft.

lanacfg [options]
  showlanapaths  - Show bind paths and component descriptions
  setlananumber  - Change the lana number of a bind path
  rewritelanainfo - Verify and write out lana info to the registry
  showlanadiag    - Show lana diagnostic info

C:\>lanacfg showlanapaths
Lana:  0
-->WINS-klientprotokol (TCP/IP)-->Internetprotokol (TCP/IP)-->Microsoft TV
Lana:  2
-->WINS-klientprotokol (TCP/IP)-->Internetprotokol (TCP/IP)-->Intel(R) 82540EM
Lana:  3
-->WINS-klientprotokol (TCP/IP)-->Internetprotokol (TCP/IP)-->1394-netværkskort

C:\>lanacfg setlananumber 2 0

Vælg din nætværksforbindelse, her Intel 52540EM.