Avatar billede vuptidk Nybegynder
20. juni 2005 - 17:55 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

hvad kan bedst betale sig, 20ms eller 12 ms

Hej.
Jeg så i elgiganten i den uge, at en 19" kan fås for 2000 kr, lyder billigt.
Men hvis jeg kikker på edbpriser er prisforskellen på elgigantens skærm med en opdatering på 20ms til 2000 kr og en skærm med en opdatering på 12ms for et par hund mere.
Min skærm skal kunne køre krævende spil, så hvad skal jeg vælge ?
Hvor meget betyder disse ms i opdatering i forhold til spil ?
Hvad faldgrupper er der ellers at tage med i overvejelsen ?
Avatar billede peet49 Nybegynder
20. juni 2005 - 18:02 #1
MS skal være så lav som muligt, ellers kan skærmen ikke følge med til spil f.eks. Så 12Ms er, at foretrække.
Avatar billede jokkejensen Novice
20. juni 2005 - 18:05 #2
opdateringshastigheden måles i hvorhurtig en krystalpixel kan gå fra helt hvid, til sort og tilbage igen.. en næsten 50% besparelse på dette skal man ikkke sige nej til, det vil reducere "hale/trail" effekten væsentligt...

MEN det er stadig meget mere end de fleste billige CRT skærme.. Køb kun LCD for at spare plads...
Avatar billede jokkejensen Novice
20. juni 2005 - 18:08 #3
Avatar billede vuptidk Nybegynder
23. juni 2005 - 12:12 #4
Jeg tænkte det nok !
LCD skærmene er ikke gode nok endnu til spil, men hvor langt skal de så ned i ms, før de er værd at kikke på med hensyn til spil ?
Avatar billede ambrogio Nybegynder
27. juni 2005 - 22:44 #5
http://www.edbpriser.dk/listprices.asp?ID=118842

Den her er en udpræget gamer-skærm som kan fåes til små 2500 inkl. moms. Den kan helt klart anbefales. Enkelt og flot design, og så er det markedets hurtigste skærm.
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. juli 2005 - 13:41 #6
Pjat>>LCD skærme i dag er udmærket til spil.
Avatar billede peet49 Nybegynder
12. juli 2005 - 13:42 #7
vuptidk>>hvorfor afviser du mit svar-der er 100% svaret på dit spørgsmål.