Avatar billede simonhoejer Nybegynder
20. juni 2005 - 16:00 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

drej 90 grader i Adobe Premier 6

Hej

Hvordan drejer man et videoklip 90grader i Adobe Premier 6?
Har nemlig en film der er optaget med en kamera der lå på siden, som jeg gerne vil have "rettet op".
Avatar billede ove.c Nybegynder
21. juni 2005 - 09:17 #1
Prøv at lægge spørgsmålet i forummeti www.davk.dk - det kunne være at en af gutterne der har brugt version 6 tidligere - de fleste bruger jo PRO i dag
Avatar billede miss-g Seniormester
22. juni 2005 - 15:23 #2
Fra andet spørgsmål:

Åben filen i Premiere, marker den del der skal roteres, evt. ved at klippe den til, højreklik på filmen (den ligger nu på tidslinien) vælg >video Options< derefter >motion<. Rotate sættes til 90 gr. både i starten og slutningen af filmen (sørg for at trykke på CENTER). Tast OK og gå op menupunktet Timeline og vælg Render Work Area.
Avatar billede sonysoccer Nybegynder
22. juni 2005 - 21:58 #3
>miss-q: præcist som jeg ville have svaret :-)