Avatar billede kasperon Nybegynder
20. juni 2005 - 12:33 Der er 2 kommentarer

Import af Excel data til Indesign - HJÆLP -

HJÆÆLP... Jeg står og skal til at lave et katalog med over 500 varenumre med hvert sit billede. Ud for hert billede skal jeg så have skrevet det rigtige varenummer. Jeg har alle data'ene for hvert varenummer i et Excel regneark(Vnr - pris - varenavn - størrelse)
- Mit spørgsmål er så:

Hvis man laver en tekstboks ved siden af det pågældende billede, kan man så ved blot at skrive varenummeret i tekstboksen(som en slags nøgle), automatisk få hentet pris/varenavn/størrelse til netop det varenummer.

Det vil spare mig for oceaner af tid - så en tutorial/ eller en forklaring til hvordan man kan gøre dette nemmest - VIL VÆRE EN KÆMPE HJÆLP.
Avatar billede claus_jac Nybegynder
02. juli 2005 - 02:46 #1
Nu skriver du ikke hvilken version af Indesign du bruger, for der er meget stor forskel på mulighederne alt efter hvilken version. Den nyeste har kraftigt forbedrede muligheder for at lave automatiserede processer med scripting og import af data, men ikke noget som helst fra excel. (og jeg håber egentlig heller ikke det kommer. MS bør lave en ordentlig eksport til xml, så kan man tage den derfra.)

Men for nu at svare på dit spm. SÅ NEJ! der er ikke nogen som helst import fra excel, men du kan hente data fra .csv filer, xml filer og andre "standardiserede" formater.
hvis du har den nyeste udgave af indesign, så er der mulighed for at exsportere excel data til csv, og under >vindue>automatisering> kan du hente data fra din csv (kolonnenavn!) Så kan du lave en template hvor du angiver hvilke felter der skal angives hvor, og til sidst få den til at generere siderne, eller felterne. (præcis som i mailmerge i MS-pakken)

Håber det hjælper dig lidt videre.

Claus
Avatar billede kasperon Nybegynder
24. august 2005 - 17:16 #2
Hej og tak for dit svar...

Min version er Indesign CS version 3.0 (engelsk udgave)

Jeg kan ikke finde ">vindue>automatisering>" ?

Ser frem til at høre fra dig(: