Avatar billede krogstrup Nybegynder
20. juni 2005 - 12:23 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Godt backup program til Mailserver mails

Har brug for et godt stabilt backup program, der fuld-automatisk kan tage backup af den mappe hvor mine kunders mails befinder sig een gang i døgnet.

Det drejer sig om ca. 1 GB data - kopieringen skal foregå fra harddisk til harddisk.

Det er vigtigt at programmet ikke går i "sort" hvis een af filerne er låst af et anden program, da man jo godt kan forestille sig at min mailserver tilfældigt har fat i een af de filer som backup programmet skal bruge.

Ligeledes skal man kunne oprette flere jobs. F.eks. eet til hver af ugens 7 dage.

Software skal køre på en windows2000 server.
Avatar billede screem_brille Novice
20. juni 2005 - 12:35 #1
det burde windows eget backup program kunne, og dog er lidt i tivil, mener først shadow copy, kom i 2003 (som gør man kopiere filer som er i brug)
Avatar billede winsys Nybegynder
20. juni 2005 - 21:22 #2
Har jeg ret i at antage at du anvender Exchange? I så fald er Win2K eget backup program kan udemærket til denne opgave. Det går heller ikke i sort og det er let at lave flere jobs. Du kan dog ikke gå ind og 'plukke' enkelte mails men vil være tvunget til at restore mailserveren.
Avatar billede krogstrup Nybegynder
23. juni 2005 - 14:43 #3
Jeg bruger ikke Exchange, men et program der hedder Argosoft Mailserver
Avatar billede winsys Nybegynder
23. juni 2005 - 16:56 #4
NTbackup kan i så fald ikke anvendes da ShadowCopy først kom i Win2K3 og XP. Måske skulle du lige kikke her:
http://data-backup-software-review.toptenreviews.com/
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:33 #5
noget feedback ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
10. august 2005 - 00:06 #6
sorry - har haft travlt. Har ikke rigtig tid til at grave i det i øjeblikket.

Kan I ikke smide et svar hvis I ønsker points...
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:31 #7
brug for mere hjælp ?
Avatar billede krogstrup Nybegynder
09. februar 2007 - 09:58 #8
nope - takker for input :-)
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 10:04 #9
det var så lidt ;)