Avatar billede cirke_line Nybegynder
19. juni 2005 - 13:56 Der er 4 kommentarer

tekst i webgalleriet

I Photoshop CS kan man lave en del forskellige Webgallerier - under punktet "Automatiser"
I disse gallerier er der plads til tekst ved hvert billede (info). Hvordan får man tilføjet tekst?
Avatar billede spe Nybegynder
19. juni 2005 - 20:40 #1
Der er et problem der som er løst i version CS2.
Avatar billede michael-k Nybegynder
19. juni 2005 - 20:50 #2
Eller så kræver det bare en lille smule kendskab til html, så kan du redigere i den html fil den spytter ud :)
Avatar billede cirke_line Nybegynder
20. juni 2005 - 21:32 #3
Jeg har kendskab til html, og jeg kan også fint rette i det dokument der kommer ud med de små billeder. Men for hvert stort billede kommer der en html fil. I denne fil kan jeg ikke se hvordan "info" delen er lavet. Tror det er som det der hedder "floating boks" i GoLive og det ved jeg ikke hvordan man koder i HTML koder? Nogle gode forslag?
Avatar billede michael-k Nybegynder
21. juni 2005 - 09:26 #4
Nu har jeg aldrig selv arbejdet med det, og har desværre kun adgang til photoshop elements herude på jobbet, så ved ikke helt om web galleriet i dette program fungere på samme måde som i photoshop.

Men her der laver den en ganske almindelig TD hvor den laver teksten og så et link der på.  Og så det jo bare ændre teksten.

Den ser sådan her ud.

<TD align="center" valign="top">    <A href =" pages/13.05.2005%20001.htm"><FONT size="3"  face="Arial" >13.05.2005 001.jpg</FONT></A>