Avatar billede bettemus1 Nybegynder
19. juni 2005 - 11:08 Der er 11 kommentarer

vpn forbindelse via ipaq med dynamisk ip

Hej

Jeg har fået en ipag med dynamisk ip fra tdc....
Hvordan får jeg den igennem vores router som har 5 vpn forbindelser med fast ip tildelt...(tdc vil ikke oplyse mig deres ip range)
Avatar billede screem_brille Novice
19. juni 2005 - 13:14 #1
det er jo bare at lade din Ipaq connecte til din externe IP adresse på din internet forbindelse, og så seævfølgelig have en fornuftigt adgangskode politik og lign.
Avatar billede screem_brille Novice
22. juni 2005 - 18:00 #2
nogen feedback ?
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
23. juni 2005 - 21:47 #3
Sorry sceem..

Jeg skal igennem en router med 5 forud oprettede vpn forbindelser.....

Og jeg skal lige have min vpn server sat rigtigt op først...ved du hvor man finder oplysninger om det..?
Avatar billede screem_brille Novice
23. juni 2005 - 23:16 #4
1 har du en fst IP på din internet forbindelse ? (det gør det nemlig meget nememre at få til at køre hvis det er tilfældet), 2 er det din router eller en computer begved routeren som skal varetage selve VPN delen ? 3 hvilken router er det ?
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
24. juni 2005 - 08:53 #5
Hej og tak for den hurtige respons.

Min pda har dynamisk ip....
cisco routeren som den skal igennem for at komme til min win 2000 exchange server har fast ip adresse

Det er exchange serveren  som skal varetage vpn forbindelsen...

Håber det hjælper lidt..
Avatar billede screem_brille Novice
24. juni 2005 - 09:40 #6
1. det er ligegyldigt hvad din IP på din PDA er, da den nok skal finde din server (den har jo fast IP), 2 hvilken cisco router er det ? 3. hvilket OS benytter du på serveren windows 2000 eller 2003 ?
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
28. juni 2005 - 08:59 #7
Routeren er en cosco 831 med firewall.
Serveren er en win2000 Server...?
Avatar billede bettemus1 Nybegynder
28. juni 2005 - 08:59 #8
Beklager stavningen...cisco er selvfølgelig det rigtige navn
Avatar billede screem_brille Novice
29. juli 2005 - 00:54 #9
er du noget længere ? *S*
Avatar billede screem_brille Novice
22. september 2005 - 01:41 #10
Kunne man forvente noget feedback ?
Avatar billede screem_brille Novice
09. februar 2007 - 02:30 #11
brug for mere hjælp ?