Avatar billede deetox Nybegynder
19. juni 2005 - 00:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

www.street-style.dk Design vudering / tips

hej,
vi vil gerne bede om jeres vudering til et nyt bilsite,
Til at starte med, glem alt om link delen, dvs, Alt til venstre.

www.street-style.dk/ss_design_2.jpg
Avatar billede deetox Nybegynder
19. juni 2005 - 00:06 #1
glemte og sige at på banneret er der til venstre et billede af en bil der skifter hver gang man opdatere siden. til højre er der en flash animation, kig her. www.street-style.dk/banner.swf
Avatar billede milandt Nybegynder
19. juni 2005 - 01:48 #2
lidt trist at siden er så høj.. i 1024x768 kan jeg kun se ca 60% af den, og skal scrolle ned for at se det område hvor content skal være

men fedt design i høje opløsninger
Avatar billede jakoba Nybegynder
19. juni 2005 - 02:18 #3
Den blå farvetone foroven passer dårligt til den grønlige farvetone ude tilvenstre.

Svært at sige fra et billede, men hvis i virkelig vil begrænse bredden til 640 pixel så er den alt for høj. Idealet er at både bredde og højde tilpasser sig til det brovservindue websiden får at vise sig i.

'>' tegnene tilvenstre i øverste meny ligner umotiveret fnadder og er nærmest usynlige i de midterste menypunkter. Det giver et rodet indtryk.

menuen nedenunder er stilmæssigt forskellig fra den foroven. Genbrug af design elementer er næsten altid at foretrække fremfor sammenblanding af forskellige.

mvh JakobA
Avatar billede deetox Nybegynder
19. juni 2005 - 02:40 #4
1. den skulle egrne være 1004 pix i bredden.
2. det er næsten umuligt og lave en højde der passer både til ms internet xplorer og firefox
Avatar billede saucer Nybegynder
19. juni 2005 - 10:45 #5
Hej

Personligt synes jeg at siden ser alt alt alt for stor og klumpet ud.
Dine elementer på siden er alt for store, og jeg kan kun se det for mig hvor
mærkeligt det vil komme til at se ud når der kommer tekst på siden.
For hvis du laver teksten i en normal størelse som er omkring 10-12 px så vil teksten
være alt for lille i forhold til resten af siden og hvis der kommer en stører tekst så vil man tror at siden er lavet for blinde folk.

Som jakoba siger, så skal du ha lavet en dynamisk størelse som passer til alle browser vinduer. Og nej det er slet ikke svært at lave noget der passer både til IE og FF.
Prøv at søg på nettet efter CSS til FF og IE over google så vil du se at der er mange lette måder at gøre det på.

Ellers synes jeg at selve layout idéen ser fin ud. Det er bare synd at den er alt for stor.
Avatar billede sup3rbuck Nybegynder
19. juni 2005 - 10:48 #6
Et friskt design, ser helt klart lækkert ud. Ville foretrække en lidt mindre "blå vandret søjle" foroven, medmindre der skal være noget gif animering i eller noget.
:))
Avatar billede plazm Nybegynder
20. juni 2005 - 13:49 #7
Siden er simpelthen bare for stort til at smide på nettet.
Over 70% af de danske netbrugere har en opløsning på 1024x768 eller mindre og den side bliver irriterende at arbejde med hvis man har en af disse opløsning.

Skaler siden ned i en størrelse som kan vises på 1024x768 og du rammer over 70% af danske netbrugere bedre og folk vil kunne bruge siden.

Kilde:
http://www.fdim.dk/?vis=page&ID=73
Avatar billede deetox Nybegynder
22. juni 2005 - 12:20 #8
takker for jeres indlæg, det her er hvad vi er kommt op med.

www.street-style.dk/ss_design_3.jpg
Avatar billede milandt Nybegynder
23. juni 2005 - 09:31 #9
meget bedre :)